Har idag en gul tegelfasad från 60-talet som ser lite tråkig ut. Vill helst inte måla tegelfasaden då det blir mer underhåll. Såg dock ett Youtube-klipp där de "betsade" fasaden, vilket ska gå mer in på djupet i teglet och kräver inte samma underhåll som en målad fasad. Hittar dock inte denna typ av produkt i Sverige, utan verkar vara mest i USA, Kanada och Storbritannien. På engelska kallar man det "masonry staining" eller "brick tinting". Finns det någon liknande produkt eller något företag som gör detta i Sverige?

 
Nyfiken på detta även jag ..:thinking:
 
H
Bellgrim Bellgrim skrev:
Har idag en gul tegelfasad från 60-talet som ser lite tråkig ut. Vill helst inte måla tegelfasaden då det blir mer underhåll. Såg dock ett Youtube-klipp där de "betsade" fasaden, vilket ska gå mer in på djupet i teglet och kräver inte samma underhåll som en målad fasad. Hittar dock inte denna typ av produkt i Sverige, utan verkar vara mest i USA, Kanada och Storbritannien. På engelska kallar man det "masonry staining" eller "brick tinting". Finns det någon liknande produkt eller något företag som gör detta i Sverige?

[media]
Kom du vidare i det? Är inne på samma spår :)
 
Inte hitta något ännu, men är fortfarande intresserad.
 
Intressant, återkoppla gärna med resultat
 
Detta intresserade även mig väldigt mycket ! Nu har jag googling att göra inatt! Vi gillar inte vårt röda tegel och vill helst inte måla det pga underhållet det medför, men det här lät super :love:(y)
 
  • Gilla
Jf84
  • Laddar…
Har någon hittat ett sätt att betsa tegelfasad än?
 
Bumpar tråden igen 👀
 
  • Gilla
Mice92
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.