Har kommit till slutet av denna kökshistoria. Har en jävla massa frågor men där jag är nu i renoveringen är att fixa väggar lättast men hållbart.

En vägg har varit ett skafferi och en öppen stomme runt en kyl, där kylen stått kommer nu bli tomt och där är det inget mer än betong, där skafferiet stått kommer ett nytt i samma mått så behövs inte mkt förarbete.

Det har suttit tapet bredvid kylstommen dvs är en kant jag fått bort iaf. Men hur fasen gör man iordning betongen och hålen så slät som möjligt inför målning?
Gips spackel husfix eller vad är lämpligast och relativt snabbast och enklast ?
 
Ska du bara fylla igen små hål hade jag valt husfix och sen slipat/målat.
Behöver du bygga upp någon millimeter hade jag bredspacklat, slipat och målat.
Är det större ojämnheter eller övergång mellan olika material hade jag lagt på 10mm gipsputs med fibernät i, sen rivit/filtat/brättat och målat.

Lycka till.
 
X xLnT skrev:
Ska du bara fylla igen små hål hade jag valt husfix och sen slipat/målat.
Behöver du bygga upp någon millimeter hade jag bredspacklat, slipat och målat.
Är det större ojämnheter eller övergång mellan olika material hade jag lagt på 10mm gipsputs med fibernät i, sen rivit/filtat/brättat och målat.

Lycka till.

Hej tack för svar alltså är svårt att avgöra väggytan längst med skåpet är fint förutom en avlång grop och kanter längst med fönster som är bredvid kan bifoga bild man ser exakt vart skafferiet kommer stå där det vita slutar så resten ska i första hand målas vitt men grubdarbete krävs som sagt är en fog kant hela vägen men den går att hacka bort iaf ..
 
  • Väggparti med avlång grop och fogkant längs rör vid ett fönster, behov av grundarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En vägg med avlång grop och fog längs kanten, intill ett fönster med gardiner, där skafferiet ska stå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägg med avlång grop och fogkanter intill fönster, ojämn yta där skåp ska stå.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Väggsektion med avlång grop, fogkanter och testmålade vita fält vid ett hörn nära taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.