Asfalten utanför garaget är lite högre i höjd än garagets golv. Det gör att det gärna rinner in vatten.

(Det är kallgarage och jag har alltid bilen i garaget. Kedjehus, så två stora väggar som ansluter till uppvärmda rum. På vintern är det alltså varmare i garaget. Vi -10 utomhus så är det ca +1 grader i garaget. Vid 0 utomhus så är det ca 4 grader. Jag har nyligen lagt in fläkt i ventil för att få circulation när man har hört in blöt bil. Kanske blir en luftfuktare också.)

Garagets golv är också asfalt. Och mellan så ligger det nån slags metallplatta. Se foton. Vid övergången, jäms met metallen så finns också ca 5-7 cm betong som det har blivit lite gropar i, nån cm djup, typ.

Se bilder, kommer snart.

Jag skulle vilja gjuta en liten "tröskel" ovan den befintliga betongen och metallplattan. Det skulle stoppa dels vatten in i garaget men också ut mot sidorna, där den liksom letar till till syllen (heter det så?).

Är det görbart? Hur tunn höjdmässigt kan man gjuta, så att den fortfarande håller ihop? Nån speciell betong? Finns det bättre alternativ?
 
Och här är lite bilder...
 
  • Nybelagd asfalterad uppfart med en blå bil parkerad nära garageporten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bilens bakdel nära marken med synliga avgasrör och en smutsig asfalterad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på skadad asfaltyta vid kantsten med en otydlig gestalt i bakgrunden som vattnar en gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en trasig asfaltsyta med en synlig spricka och skadad kant vid en gata.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tyvärr är närmaste anslutning för dagvatten typ 6-10 meter bort, asfalt. Det är inte mycket vatten som kommer in, nästan all vatten ryms i den cm-djupa lilla betong-grop som man ser på bilderna.
 
R PasiKoo81 skrev:
Denna kanske? [länk]
Är det en slump att en styrelseledamot i bolaget heter Pasi och är född - 81?
 
  • Haha
  • Gilla
BSOD och 4 till
  • Laddar…
R PasiKoo81 skrev:
Denna kanske? [länk]
Varför spammar du forumet med reklaminlägg?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.