Har slipat ett golv med HTC Superfloor i 7 steg, nu vill jag även slipa väggarna och vissa finjusteringar i golvkanterna. Vet att det ska finnas riktigt fina diamantskivor för vinkelslip men hittar inte någonstans.
De "billiga" man kan köpa på diverse varuhus/järnaffärer är alldeles för grova. De är till för att slipa bort/avjämna.
Har inte koll på "finhetsskalan" och vilka benämningar det gäller men som ni förstår så vill jag komma så nära 7-stegen som möjligt med handmaskin. Frågan är nu var man kan få tag på sådana skivor?
 
ring Flex scandinavia och fråga dom säljer betongfräsar och har nog ett skapligt urval av skivor
 
Kolla in www.midhage.se. Har bara köpt kapskivor så jag ingen koll på om slipskivorna är bra.
 
Ja jag får väl ringa någonstans men skulle vara bra att veta lite mer så det blir lättare att diskutera med dem.
T.ex. någon benämning i likhet med kornstorlek hos vanliga slippapper fast för slipskålar.
Tittade i midhage.se, bra sida! Där verkar det som om skålarna anges i korn/mesh och den finaste har siffran 100, vet inte riktigt vad det innebär i praktiken.
Glovet har efter de 7 stegen nu ett glossvärde på 35. Frågan är vilken korn/mechstorlek man ska ha för att erhålla glossvärde 35. Spontant känns 100 fortfarande för grovt.
 
Ja, det är alldeles för grovt för att nå någon glans. Googla efter hagby slipskivor. På deras hemsida finns det mycket info om skivor och kornstorlekar.


Skickat med Tapatalk
 
Hur många kanter ska du slipa? Behövs en skiva för tusen spänn?
 
E
useless useless skrev:
Hur många kanter ska du slipa? Behövs en skiva för tusen spänn?
11 trappsteg ca 110cm breda
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.