I går såg jag när jag körde bil en släpvagn som var kopplad bakom en bil. :) Det stod Bentongpump på den.
Lite försen kom jag på att: Den där skulle nog min kompis vilja få tag på. Hon ska gjuta ett badrumsgolv snart. Att ta dit en Pumpbil är inte billigt och en vanlig blandarbil, når inte upp till fönstret.
Det skulle vara lysande om det gick att gå tag på en liten enkel pump så man kan dra hem med personbilen.

Såg jag fel, eller finns det "mobila" pumpar att hyra/anlita? Har Googlat men inte hittat.
Södra dalarna, Säter/Hedemora

Mats
 
Det låter ju väldigt bra. Men var hittar man på en sådan snubbe då?

Mats
 
Hur mycket ska hon gjuta? Är hon medveten om väntetiden som krävs efter gjutning innan man jobbar vidare? Det finns produkter som kanske skulle passa henne bättre än vanlig betong.
 
jon_h skrev:
Hur mycket ska hon gjuta? Är hon medveten om väntetiden som krävs efter gjutning innan man jobbar vidare? Det finns produkter som kanske skulle passa henne bättre än vanlig betong.
Ja då, bygget går i makligt tempo. Blir det klart till Jul så är hon mer än nöjd. Hon är väl införstådd i att vänta ce 2-3 månader innan klinker läggning. Det finns annat att göra under tiden.

Det är ca 12-15m2 Lite jobbigt att blanda i tombola. Samt att det är lite lite för bara en betongbil. Men men....
Men, som sagt, vart får man tag på någon som pumpar?

Mats
 
Lite beroende på vad som fins under den tilltänkta plattan samt hur tjock den får vara, men det fins flytspackel som är fiberarmerad. Jag har själv anlitat en "mobil pump" m maskinist för att gjuta ett 40m2 golv. Blev en kaka på ca 30mm innehållandes vattenburen golvvärme och armeringsnät. La även natursten ovanpå det hela.

//nilhen
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.