Är på gång att gjuta ett golv inomhus på ca 5,5 * 11 meter. Tänkte använda en vibratorbalk som jag drar på skenor.
Nu till frågan, behöver jag glätta plattan efter gjutningen eller går det bra ända. Det kommer att bli ett annat golv ovanpå detta. Klinker eller ett laminatgolv. Det blir vattenburen värme i plattan (ca 30 cm isolering under)
 
Blir du nöjd med ytan efter vibrobalken är det bara göra på. Annars behöver sloda ut så plattan blir jämn från vågor i betongen
 
Det är lite av min fundering hur jämnt det blir av bara vibrobalken. och om man klarar av att köra "glättsnurran" själv. Har gjutit golv förut men då bara använt en vanlig planka och vibrostsav. så blir det någon större skilnad mellan balken än med bara stav. tacksam för svar
 
Det blir inte märkbart bättre med vibrobalk jämfört med stav. Det är enklare med sloda, om du kommer åt. Är det inomhus, kan det bli svårt med det långa skaftet.
Vill du ha det riktigt bra, ska du ge dig på golvet med plastbrätte och därefter stålbrätte. Detta gör du så snart det går att ta sig ut på ytan.
 
Det borde gå bra att komma åt är bara en pelare på hela ytan. då lutar det nog åt stav och att försöka sloda golvet, tack för svaret.
 
Ja nu är det gjutet och klart. Använde en stav och en enkel vibratorplnka. efter det körde jag med en "helikopter" resultatet blev över förväntan.
Tack för svaren.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.