Hej, hoppas min fråga kommer upp under rätt rubrik, annars får admin göra en ändring.
Ska isolera min fasad (tegel) och har lite huvudbry vad det gäller en liten gångväg som leder till trädgården. Jag undrar om jag behöver bryta upp hela gångvägen eller bara stenen som ligger på betongplattan för att komma så långt ner som möjligt med isoleringen? Det finns inget källarutrymme under den delen av huset. Golvet ligger ca 30 cm över marknivån utomhus. Har inga fuktproblem eller liknande.
Isoleringsfirman säger att det går bra att isolera ner till gångvägen och att jag inte behöver ta bort en bit av gångvägen.
Jag undrar också om det är bättre att ta bort stenen som ligger på betongplattan för att kunna renovera gångvägen i framtiden ? Eller kan den ligga kvar och gångvägen kan renoveras/förlängas i framtiden utan att skada isoleringen och den rappade fasaden?
Tacksam för tips och råd.
 
  • Gångväg med stenplattor längs tegelhusets fasad med isoleringsfrågeställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gångväg av stenplattor bredvid tegelhus fasad, med en barktäckt yta som leder till trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för system du annväder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.