Håller på att ta bort plastmatta i tvättstugan. Huset är från 1971. Plastmattan följer med väldigt enkelt när jag skär med mattkniv, de gråa områdena på bilden är lim som är kvar. Men är det någon som vet vad det grönaktiga är? Luktar ganska skarpt, är lite som lera i konsistensen innan det torkar.
 
  • Ett nedslitet rum med flagnande grönt golv, delvis exponerad betong, radiator, och verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är nog gammal färg.
 
A
Danielkindahl Danielkindahl skrev:
Håller på att ta bort plastmatta i tvättstugan. Huset är från 1971. Plastmattan följer med väldigt enkelt när jag skär med mattkniv, de gråa områdena på bilden är lim som är kvar. Men är det någon som vet vad det grönaktiga är? Luktar ganska skarpt, är lite som lera i konsistensen innan det torkar.
Oh vad fint att du har originalfärgen kvar!
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Ser extremt mycket ut som golvet gjorde i vårt hus från 1970 när vi tog bort plastmatta i källaren.
Det verkade vara ett tunt lager färg helt enkelt.

För info så kämpade vi som fan med att försöka få bort limresterna, de satt hårt.
Min rekommendation är att köra med en diamantslip, det som tog oss 1h med hårt armbågsgöra tog 15 sekunder med slipmaskin.
Dammade som fan och det behövdes både dammskydd och skyddsmask, men så mycket lättare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.