Jag vill ha betonggolv på träbjälklag och läste om en ny typ som bara bygger 5-8 mm Är det någon som har erfarenhet vet vad betongen heter
Tacksam för hjälp
 
Magnus E K
Kexbetong? Äggskalsbetong?

Vitsen med ett betonggolv är väl att man ska kunna klampa och stampa utan att hela huset skakar men det lär inte funka med ett sånt tunt skikt. Det kommer inte kännas som betong även om ytan är det.
 
Oavsett typ så kan du inte få det så pass tunt. Ballasten ska få plats, är det på ett träbjälklag måste det defintivt armeras vilket också kräver en viss tjocklek.

Har du läst någonting om 5-8mm eller ens några cm så är det i varje fall inte betong.

Eftersom det låter som att du är ute efter endast ett ytskikt så kanske jobba för att lägga klinker är ett alternativ? Finns ju plattor som är någorlunda lika en betongyta.
 
Tack för hjälp Jo jag vill ha ett golv som är oömt och ser ut som betong men vet inte om det funkar på träbjälklag Varmgrund under så klarar träbjälklag betong?
 
K Kajalena skrev:
Jag vill ha betonggolv på träbjälklag och läste om en ny typ som bara bygger 5-8 mm Är det någon som har erfarenhet vet vad betongen heter
Tacksam för hjälp
Har samma fråga som du, vill också ha betonggolv på befintligt trägolv. Eftersom din tråd är "gammal" undrar jag hur det gick? Visa gärna bild och delge pris, för- och nackdelar eller annat att tänka på.
 
Nej jag hittade bara mikrocement men har sett hur det krackelerar så det blir plattor eller bambugolv Inte färdigt ännu kanske till december
 
Ok! Lycka till! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.