Hej,
Jag vet att jag kan ringa imorgon (Måndag) och fråga själva leverantören.
Ville kolla med er redan idag om någon vet gällande betongleveranser.

Sker leveranser endast vid öppettider eller kan det överskrivda tiden lite?
Tex thomas betong, skånska betong & Swerock stänger kl 16.00 vardagar och jag behöver ha leveransen kl 16.30. Tror ni dom kommer gå med på det, ellee måste jag ha leveransen hemma senast kl 16.00?

Tack på förhand!
 
O Onur Sarac skrev:
Hej,
Jag vet att jag kan ringa imorgon (Måndag) och fråga själva leverantören.
Ville kolla med er redan idag om någon vet gällande betongleveranser.

Sker leveranser endast vid öppettider eller kan det överskrivda tiden lite?
Tex thomas betong, skånska betong & Swerock stänger kl 16.00 vardagar och jag behöver ha leveransen kl 16.30. Tror ni dom kommer gå med på det, ellee måste jag ha leveransen hemma senast kl 16.00?

Tack på förhand!
Allt beror på vad du är beredd att betala.
Bara att öppna plånboken
 
W whak skrev:
Allt beror på vad du är beredd att betala.
Bara att öppna plånboken
Jag har ju fått offert men tiden hade vi inte bestämt än. Kan det vara stora skillnader prismässigt när det gäller 1 timme efter stängning?
 
O Onur Sarac skrev:
Jag har ju fått offert men tiden hade vi inte bestämt än. Kan det vara stora skillnader prismässigt när det gäller 1 timme efter stängning?
Fast om någon ska jobba efter stängning så blir det ju övertid och en kostnad som man behöver ta in någonstans
 
De kommer säkert lösa det om de får reda på det ett tag innan så de kan hitta en chaufför som kan jobba över. Det är också skillnad på om du ska ha enbart bil med ränna eller en pump också. Då är det övertid på båda dessa. Räkna med några tusenlappar extra.

Varför måste du ha betongen på kvällen?
 
O Onur Sarac skrev:
Jag har ju fått offert men tiden hade vi inte bestämt än. Kan det vara stora skillnader prismässigt när det gäller 1 timme efter stängning?
Det blir kanske 10+ personer som behöver jobba över för att produktionen ska kunna fortsätta vara igång så det kan nog kosta väldigt mycket om det skulle vara på det viset.

Om du bara behöver en bil så kan den kanske fyllas innan dom börjar stänga och då är det bara chaufförens övertid du behöver betala extra för.
 
F falkn skrev:
De kommer säkert lösa det om de får reda på det ett tag innan så de kan hitta en chaufför som kan jobba över. Det är också skillnad på om du ska ha enbart bil med ränna eller en pump också. Då är det övertid på båda dessa. Räkna med några tusenlappar extra.

Varför måste du ha betongen på kvällen?
Det är bara en bil med ränna, sen stänger dom ju kl 16. Då kommer bilen vara påväg redan. Så hoppas jag betalar endast för föraren.

Jag anlitade en gubbe men då kan han inte innan 16.30
 
Mattias Andreasson Mattias Andreasson skrev:
Det blir kanske 10+ personer som behöver jobba över för att produktionen ska kunna fortsätta vara igång så det kan nog kosta väldigt mycket om det skulle vara på det viset.

Om du bara behöver en bil så kan den kanske fyllas innan dom börjar stänga och då är det bara chaufförens övertid du behöver betala extra för.
Jadå det är bara en bil. Sen kommer ju bilen åka därifrån precis vid stängning. Det enda jag kommer betala då är för föraren hoppas jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.