Hej! Funderar på att köpa en betong blandare, finns en på Jula för ca 2300kr, 130l 700w märke okänt. Kan det vara ngt? Man är ju lite osäker på kvaliten på omärkta och relativt billiga maskiner..

H/Z
 
Jag har också en sådan och ännusålänge har den fungerat klanderfritt. Den verkar helt ok för hemmabruk.

Storleken tror jag inte man ska fundera på så mycket. Ska man blanda så mycket att 30 liter hit eller dit spelar någon roll tar man väl hem en tankbil istället....
 
jureit skrev:
He-he... Nä, det gör man inte. Har en polare som gjöt 54 kvadrat platta med en sådan.
54 kvm, 0,2m tjockt?

Ok, köper man en stor så är det bara 65 omgångar. Med den lilla är det hela 83st.

Klockrent.

 
Allt går. Bara inte spaden fastnar. ;)


Julas blandare är utmärkt förresten.
 
KarlXII skrev:
Allt går. Bara inte spaden fastnar. ;)
Va de en sån som jagade dig? ???
 
Japp. Och snabb var fanskapet också. :O
 
Vi har också en från Jula, den enda polacken på vårt bygge ;-) och den har fungerat jättebra hela tiden. Monteringen var lite småkrånglig, det var inte mikrometerpassning direkt, men man monterar ju bara en gång så det spelar ingen roll.
 
sollentuna skrev:
Monteringen var lite småkrånglig, det var inte mikrometerpassning direkt, men man monterar ju bara en gång så det spelar ingen roll.
 

Oki då blir det nog en Jula maskin, finns inget större utbud på blocket tyvärr.  Säljs den omonterad, så man kan få in den i en kombi kanske? Vore toppen så man slipper besvära kollegan igen som har krok och släp, har själv ingetdera tyvärr.
 
Klarar man inte av att montera julas betongblandare kanske det ändå är bäst att beställa hem tankbilen..... :)

Man är enklast två när man monterar fjädern för snurr-spärren till självaste behållaren, annars är det inga konstigheter.
 
jureit skrev:
Ska hälsa min far det för han svor långa ramsor över blandaren då.

Var bodde du sa du? ;)
Herrängen. Skicka hit gubben så ska jag visa hur skeffnöcken funkar...... ;)
 
sollentuna skrev:
Vi har också en från Jula, den enda polacken på vårt bygge ;-) och den har fungerat jättebra hela tiden.  Monteringen var lite småkrånglig, det var inte mikrometerpassning direkt, men man monterar ju bara en gång så det spelar ingen roll.
Var å köpte en idag och som du säger är det inte mikropassning på grejorna. Undrar över en sak, var ska fjädern sitta och vad är det som ser ut som ett litet "skohorn" för något?  Ser heller inte att dessa prylar nämns i monterings instruktionen, märkligt.

Ahh ser i ett inlägg ovan "Man är enklast två när man monterar fjädern för snurr-spärren till självaste behållaren" Snurr-spärren.. ska det sitta en fjäder där.. var? .... äuummm.... tankbils varning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.