Hej!

Har just fått fjärrvärme utan att vi hann elda upp vår gamla olja. Ska nu bli av med denna på bästa sätt. Har ca en halv kubik kvar, inte så mycket men ändå. Har fått ett pris från en firma på 3 kr litern till sista droppen, är det bra? Har hört att andra inte betalar något alls för sista 500 literna (men mer för de tidigare då förmodar jag), det verkar ju som ett dåligt parti just för oss.

Några synpunkter?

/Elin
 
Kör själv inte med olja. Men är oljepannan helt bortkopplad så ni inte kan elda upp det sista? Annars så borde det väl gå att skänka bort oljan till någon. Kanske med en annons. Kruxet är ju ändå saneringen och nedmonteringen av tanken som måste utföras. Ska ni göra det själva eller anlita firma?
 
Vi hade tänkt elda upp oljan, men en vacker dag ringde det på dörren helt utan förvarning och på kvällen var fjärrvärmen inkopplad och oljan urkopplad, så det hanns liksom inte med.
Nu har det i alla fall löst sig, oljan är borta. Om det var en usel affär för oss vet jag inte, men det är skönt att slippa skiten. Återstår bara att forsla bort tank och panna... Ska leja ut det arbetet, jag betalar mer än gärna för att slippa göra det själv!! Särskilt pannan, måste jag säga, den väger ungefär _hur mycket som helst_. Kan inte begripa hur man ska få upp den för trappan, men det blir firmans ryggskott.

/Elin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.