Vad tråkigt att det inte blev som du tänkt :-[

Det det är hopplöst när man ska leja bort något åt någon annan. Man tänker helt enkelt olika. Detta var iallafall något som jag tar åt mig eftersom vi har hela husbygget framför oss.

 
Hej Inger!
Fy vad trist :'(
förstår att du tycker det är botten. Jag är också livrädd att jag ska ångra något eller reta mig på något när man bygger nytt. Det känns så onödigt på något vis.Man vill ju att allt ska bli som man tänkt.
Hoppas allt är bra med dig och din "inneboende" ;)
 
Bob_the_builder
Vill inte strö salt i såren, men jag hade nog också satt dem stående... Möjligheten att få kakelsättaren att bekosta förändringen är nog minimal.
 
Vad tråkigt för dig! Inte nog med att du tänkt dig annorlunda, utan nu ska du behöva se eländet för överskådlig tid framöver dessutom...

Jag skulle inte ens tänkt tanken att sätta dem stående! SJÄLVKLART ska de sättas liggande, tycker jag.

Hoppas du inte tänker på det sedan, när det hänger stora badlakan framför och kanske placeras skåp eller andra möbler som döljer det hela?

Jag tycker verkligen synd om dig, för andra saker är ju lättare att göra om än just kakling.
 
Tack Pinger för att du berättar! Jag hade oxå tagit för givet att rektangulära kakelpalattor sätts liggande. Vi funderar på just sådana plattor, ska tänka på att vara MYCKET tydlig!!
/Lena
 
Det verkar som om man måste ha koll in i minsta detalj..och vem kan det.. :-/
 
Hej Pinger! (Vi ses visst i många ämnesgrupper idag?) Jag har sparat dina inlägg om badrummet i ett Word-dokument för att komma ihåg om ett halvår när vi själva sitter i den sitsen att vi ska ha hantverkare som färdigställer vårt hus. Tack för att du berättar!
 
Det var ju inget elände!!!
Faktiskt var det riktigt snyggt med stående kakel - jag som själv skulle valt att ha dem liggande blev glatt överraskad!
Och bården var verkligen jättefin.

Jag gillar också att kaklet ser buckligt ut. Vi ska inte kakla vårt badrum (tänker inte kosta på hur mycket som helst eftersom det ska bli ett sommarhus) men annars skulle jag kanske "sno" det där med buckligt enfärgat kakel!
 
Om jag är ärligt skulle jag nog också ha ställt dem stående. Inte för att det är snyggare/fulare utan för att jag har bara sett dem stående. Om du tittar på bilderna du lagt in tidigare på samma sida så står de kakelplattorna också.

Men jag måste säga att jag tycker att bården var jättesnygg. Urläckert! Och jag måste också säga att jag tycker inte att du ska förfasas över att de är stående. Det ser jättebra ut!

Du skrev priset för allt kakel på din hemsida (25'000kr) , hur stora är dina badrum, tvättstuga, hall och garage?

Sen på din hemsida skriver du att ni uteslöt att fara till Tyskland osv och så skrev du att färjebiljetterna blev dyrare om lastbilen var över 6,6 m. Vad kostar en biljett om man har en lång lastbil/kort lastbil?
 
jag tycker att de ska vara stående, mycket snyggare.Ska själv ha stående.Så du behöver inte vara ledsen ditt badrum är jättesnyggt, men har man målat upp en bild om hur det ska se ut så blir man ju inte så glad.
 
Pinger, det ser jättefint ut. Hoppas att du blir nöjd till slut. Bården i badrummet ser häftig ut! Det är bra att få lite tips, vi håller på att leta i "kakel och klinkers djungeln".
 
Snyggt!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.