S
Så typiskt. Nu har det börjat läcka vid utloppsventilen på vår 20 kubiks Bestway ovanmarkspool.

Poolen är inköpt för två år sedan, har just skickat in en reklamation till Bestway via deras hemsida.
Tömning pågår just nu för fullt. Reklamation är just inskickad via Bestways hemsida.

Finger vid sprinkler, klart vatten, plastfilm, träyta, konstgräs nederkant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur är anslutningen gjord, ser ut som att det är två lager där, är det en massa silikon som syns. Normalt ska linern gå dikt med röret genom och ha en fläns bakom som den yttre delen klämmer linern mellan för att få tätt. Har ni monterat själva eller en entreprenör. Ser inte ut att vara fackmässigt och kladdigt ut.
 
J jonaserik skrev:
Hur är anslutningen gjord, ser ut som att det är två lager där, är det en massa silikon som syns. Normalt ska linern gå dikt med röret genom och ha en fläns bakom som den yttre delen klämmer linern mellan för att få tätt. Har ni monterat själva eller en entreprenör. Ser inte ut att vara fackmässigt och kladdigt ut.
Kladdigt? Är det man ser inte vatten som "forsar" ur?
 
OK kanske , min tanke är att det är insidan, men kanske är utsidan som syns. Oavsett så ska det inte läcka, det är säkert ett litet glapp mellan liner och rör.
 
J jonaserik skrev:
OK kanske , min tanke är att det är insidan, men kanske är utsidan som syns. Oavsett så ska det inte läcka, det är säkert ett litet glapp mellan liner och rör.
TS har väl inte gräsmattan i poolen :p
 
  • Haha
Snickerick
  • Laddar…
S
Nope, TS har inte gräsmattan i poolen 😉

Detta är en ovanmarkspool. Bestway 4.88m

Det är utsidan och vatten som rinner ut man ser. Det är ett litet hål på insidan såg jag sedan när jag fått ur det mesta vattnet.


Vattenytan av en pool med reflektioner, vågmönster och suddig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Cerb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.