Gjorde en renspolning av den djupborrade vattenbrunnen förra veckan. Fick ett pris på lite under 6000kr + 39kr/m3 för vatten (max 7m3 skulle det gå åt) över telefon. Jag fick fakturan igår och där ville de att jag ska betala över 18000kr. Hur går jag tillväga nu? Jag har mailat och skrivit att det är fel på fakturan men inte fått något svar. Tänkte vänta någon dag till innan jag ringer. Om man bestrider fakturan vad ska man skriva då? Skicka brev eller via mail?
 
J Joukko skrev:
Gjorde en renspolning av den djupborrade vattenbrunnen förra veckan. Fick ett pris på lite under 6000kr + 39kr/m3 för vatten (max 7m3 skulle det gå åt) över telefon. Jag fick fakturan igår och där ville de att jag ska betala över 18000kr. Hur går jag tillväga nu? Jag har mailat och skrivit att det är fel på fakturan men inte fått något svar. Tänkte vänta någon dag till innan jag ringer. Om man bestrider fakturan vad ska man skriva då? Skicka brev eller via mail?
Offerten som du fick.
På vilket sätt fick du den?
Muntligt?

Klart att du ska bestrida fakturan.
Ett mejl räcker bra.

Har du dokumentation på din offert på 6.000 kr så behöver du inte oroa dig.
Du vinner alla eventuella tvister.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
En prisuppgift får normalt inte överskridas med mer än 15%.

Du ska betala det du anser vara skäligt (dvs det pris du fått på telefon). Maila sedan företaget och skriv att du bestrider resterande del av fakturan med hänvisning till angiven prisuppgift.

Glöm inte att ange fakturanummer.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fick ett pris på 6000kr över telefonen. Tyckte det var lite dyrt men var tvungen att göra det. Så jag har inget skriftligt eller något sådant. Hade jag vetat att de ville ha över 18000kr så hade letat vidare efter ett annat företag som spolar brunnar.
 
Det löste sig till slut, hoppas jag, har inte fått nya fakturan än.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Hur löste det sig, och vad gick först fel, undrar man ju nyfiket.
 
De svarade inte på mail fast det stod att man skulle skicka mail ifall det var fel på fakturan. Så jag ringde och frågade hur det går med min faktura. De sa att de skulle kolla och återkomma. Efter tag så ringde en tillbaka, samma person som jag hade frågat om pris på spolning. Han sa bara oj det har visst blivit något fel. Inget specifikt vad som hade gått fel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.