Var och köpte en kap & ger såg från ÖB idag. Märke Best Tool typ DWL.

Ni andra som har en likadan, hur upplever ni ljudet från denna maskin?
Min skriker på rätt bra samt att när man stannar så låter det som om hela klingan skrapar emot något metall liknade.

Kände lite på klingan med fingrarna och det finns lite glapp i sidled.


Så ni som har en Best Tool DWL såg. Är det likadant för er eller är min defekt?
 
Best Tool, låter inte som kvalisort direkt. Vad betalade du för den?

Precisionen och de förväntningar man får ha sjunker med priset.
 
Begär pengarna tillbaka. Fråga här i forumet vilken kap/såg som rekommenderas varmast och lägg till dom kronorna, så blir du garanterat nöjd.
 
Betalade 1495kr för den så den går ju inte som den allra billigaste

Vad rekommenderar ni och inom rimliga gränser givetvis?
 
Billiga verktyg brukar skramla och skrika. Många av mina låter som en stenkross men fungerar för det mesta som jag behöver dom till.
 
Järnias egna serie, fixit, för 1199kr kanske kan vara något... De säger i alla fall att den håller vad den lovar. Jag kanske är skeptisk eller fördomsfull, men järnia känns stabilare än ÖB. Om du skulle byta till den, skriv gärna en rad om vad du tycker om den. Jag ska själv köpa en snart...
 
Köpte en Etc gersåg med teleskop i januari -04. Den kostade 995:- då och 895:- nu. Jag är inne på min tredje nu. Det säger väl en del om kvaliteten. Har dock inte varit något problem att få ut nya trots att jag inte hittade kvittot ena gången. Satsa lite pengar och köp en dyrare om du tror att du kommer använda den mycket. Om du tycker det är OK med avbrott i arbetet pga att maskinen går sönder så kan jag rekomendera Etc för den gerar bra. Jag hade nog köpt den billigare varianten igen men sedan är jag känd för att vara dumsnål.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.