Hej!

Jag har bessey KR parallelltvingar idag. Det är dock dags att komplettera med några till. Har sett att KR numera är utbytt mot KRE (E=evolution tydligen). Ser ganska lika ut men med aningen mer presskraft och man kan via en insex (tror jag) fästa en nyckel i skaftet och spänna med den istället för med handkraft. Jag undrar dock om tjockleken på mothållet. Jag ställer ofta mina tvingar rakt upp från en bordsyta, stående på mothållet. För att då KR skall passa ihop med KRE krävs att mothållen är lika tjocka. (KRV med rörligt mothåll passar inte ihop med KR tex).

Någon som vet om det är samma tjocklek? Eller någon som har KRE och har lust att mäta?
 
Jag fick hem några kre för ett tag sedan. Tänkte inte ens på att de kunde vara olika storlek. Ska ta några mått lite senare när barnen fått middag.
 
  • Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
Jag skulle säga att de är precis lika stora som KR.
Två Bessey skruvtvingar mot en kartongbakgrund jämförs för att bedöma storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller ett måttband vid en Bessey skruvklämma för att mäta dess storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tumstock mäter bredden på en kartong klämd mellan två BESSEY K Body REVO klämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Perfekt, tack för hjälpen! Det var iofs åt andra hållet, dvs "tjockleken" jag tänkte på, men ser i bilden att det ser ut att vara helt lika det med.

Märker du någon skillnad på de gamla och de nya i övrigt?
 
Ja, de nya har inte hunnit bli lika dammiga än.

Jag har inte hunnit använda dem än, så jag kan faktiskt inte svara på om det är någon skillnad. Vill du kan du få låna ett par och prova. Har inget planerat behov av dem just nu, råkade bara notera för ett par veckor sedan att de hade rea på dem på gerschwitz, så jag passade på att komplettera då jag hört att man alltid behöver fler tvingar.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Idag fick jag tillfälle att prova de nya tvingarna. Körde två nya och två gamla sida vid sida. De fungerade alldeles utmärkt att använda ihop på rygg, som det frågades efter i första inlägget. Känslan var precis den samma.
 
  • Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.