Hej!
Har en trapp hemma som är alldeles för mörk. Den har absolut ingen belysning och nu är jag riktigt sugen på att försöka lösa det till innan jul.

Idé: Sätta ljuslist bakom trappräckena som lyser upp väggarna

Problem: trappräckena sitter separat från varandra vilket gör att det skulle bli en sladd mellan räckena.

frågan: Hur löser jag detta? Finns det någon annan snygg lösning som skulle kunna vara aktuell. (Batteridriven?) Viktig för alla i hushållet att sladdar och lister inte syns
 
  • En mörk trätrappa utan belysning med vita väggar och trälist som trappräcke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk trätrappa utan belysning med vita väggar och separata trappräcken i ett hem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kul projekt.
Jag har snarlikt projekt, på min långa attgöralista. Dock enklare för mig med bara en rak handledare. Jag kommer ström-mata min slinga från andra sidan väggen för att slippa synliga kablar. Har ett vägguttag i perfekt höjd ovanför en köksbänk som kommer att vara donator för strömmatningen till andra sidan gipsväggen.

Kan du lösa det på samma sätt?
I värsta fall får du köra separata slingor för varje handledare, om du kan komma åt från baksidan på dina väggar vill säga.

Alternativet annars är ju att fräsa ett spår i väggen och fälla in kablaget.
 
Lutar nästan åt att fräsa in kablaget in i väggarna. Tål att tänkas på, men det är svårt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.