Har hittat ett jättefint kök på IKEA (Tidaholm ek) som vi väldigt gärna vill ha. Problemet är att vi inte hittar någon snygg bänkskiva!!!
Vi gillar valnöt, men den passar ju inte ihop med ekluckorna. Därför har vi antagligen följande val:

* Ekluckor (1:a val) med bänkskiva som vi inte gillar nån....möjlighet att ha vita vitvaror....ekgolv(?)

* Ädel vit (reservval) med valnötsskivan (1:a val), men då "tvingas" vi ha rostfria vitvaror, för vitt och en annan nyans av vitt är ju inte snyggt. Även här ekgolv.

Hur skulle ni ha gjort? Ska luckorna eller bänkskivan få bestämma?
Anledningen till att vi hellre vill ha ek-luckorna är att de ser mycket stabilare och sobrare ut än vanliga vita...

(Kan tillägga att vi tittat på Bauhaus bänkskivor och hittat möjligen två som vi kan tänka oss (laminat ask), men hur ska man kunna se hur det kommer att bli? Man kan väl inte låna en bänkskiva från Bauhaus....stövla in på IKEA och jämföra!? :-D

Vet ni fler ställen att leta bänkskivor på?
 
  • Gilla
Bow53
  • Laddar…
Snigel skrev:
Hur skulle ni ha gjort? Ska luckorna eller bänkskivan få bestämma?
Jag skulle personligen ha valt själva köksinredningen först, det finns alltid alternativ på bänkskivefronten som kommer att bli snyggt ihop, det finns ju hur mycket som helst att välja på :)

Som kuriosa kan jag nämna att vi har IKEA's Tidaholm i vårat badrum som förvaringslösning, det är tre 60's bänkskåp (med stora lådor) som står på deras metallunderrede med ben, som bänkskiva använde vi IKEA's färdigkapade skiva (4 cm tjock) i grå enfärgad laminat med metallkant runt om (jag får erkänna att jag var lite tveksam från början men det blev faktiskt riktigt bra), detta blev en förhållandevis billig badrumsmöbel men vi är väldigt nöjda, vill du kan jag maila en bild så får du se hur Tidaholm ser ut med grå skiva.

MVH//Christina.
 
Fredrik: Vi tittade faktiskt på något liknande som din skiva men kom fram till att det kändes som att det skulle bli för mörkt i vårt lilla trånga kök. Annars tyckte vi att den var rätt snygg faktiskt. Är ditt kök stort och ljust?

Christina: Visste väl att man kunde lite på dig....du svarar alltid! :-D Jag vill gärna se en bild på den lösningen....vi funderade lite på den helgråa faktiskt men trodde att den skulle bli för trist...?
(malia@sydnet.net)
 
Ek + grått = stiligt
Planera gott om belysning, då blir du nöjd!
 
Snigel skrev:
Christina: Visste väl att man kunde lite på dig....du svarar alltid! :-D Jag vill gärna se en bild på den lösningen....vi funderade lite på den helgråa faktiskt men trodde att den skulle bli för trist...?
(malia@sydnet.net)
Nu bör bilderna finnas på din mail, jag la till ett par bonusbilder från mitt kök, där ser du en annan kombination (iof. inte ett kök från IKEA, men ändå), ska bli kul att höra vad du tycker, smaken är ju som baken som bekant ;) :)

MVH//Christina.
 
Tack för bilderna Christina!
Så snyggt ni har det.....jag ska verkligen lyssna på dig i fortsättningen eftersom jag gillar din smak på både kök och badrum. Speciellt badrummet var snyggt....ser faktiskt ut som vårt badrum i huset vi precis köpt. Snedtak och fönster....men vi har ful våtrumsmatta istället..:(
Det ser ju jättebra ut med grå bänkskiva, jag tror faktiskt det får bli en sån om vi nu väljer ek-köket. Tack!!!
 
Tack, det var snällt sagt, värmer gott att höra :)

MVH och Lycka till med köksbygget//Christina.
 
Jag tycker att du ska låta luckorna bestämma. Ett alternativ som jag tycker är supersnyggt är betong. Det tror jag skulle kunna se snyggt och modernt ut till tidaholm.

artikel_21.jpg
 
Betong??? Vart får man tag i det och hur funkar det med underlimmade diskbänkar och inbyggda hällar?
 
Betong fungerar precis som en vanlig stenskiva. Du kan också få en helgjuten ho, alltså att även hon är i betong i ett stycke.
(leverantör) http://www.dfi-as.dk/product.php?ID=5
Kvik har också betong.
 
mino skrev:
Betong fungerar precis som en vanlig stenskiva. Du kan också få en helgjuten ho, alltså att även hon är i betong i ett stycke.
(leverantör) [länk]
Kvik har också betong.
inte helt fel............
det ska jag ha i åtanke :D
tack för länk!!
 
Skitsnyggt med betongskiva ju! :D
Vilken prisklass brukar de ligga i - är de dyrare än ex granitskivor? ???
 
Men gud vilket snyggt kakel på den sista bilden!!!! Det blev jag helt kär i...:-D
 
Hemmakatten
Fredrik.e. Var har du tagit bilden ifrån? Är riktigt intresserad av bänken? :)
 
Hemmakatten
Tack!
dfi har en del snygga laminatskivor också som jag kollat in tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.