Hej!

Håller på och målar huset och fram tills imorgon är det för sent att ändra mig.

Tänkte först måla hus och garaget svart med svart tak, och nu ikväll fick jag idén att måla garaget svart och huset vitt med svart tak - vad tror ni hade varit snyggast?
Byggnadsarbete utomhus, delvis målad fasad, ny altan under konstruktion, verktyg och material synliga, skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Svarta fasader blir väldigt varma när solen ligger på, vilket ju i sin tur värmer upp insidan av huset/garaget. Det är nog inte så trevligt när det är värmebölja.

Motsv. för tak förstås.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Svarta fasader blir väldigt varma när solen ligger på, vilket ju i sin tur värmer upp insidan av huset/garaget. Det är nog inte så trevligt när det är värmebölja.

Motsv. för tak förstås.

Just värmen är inget som jag lagt någon större tanke vid men det är ju ett plus på så vis med vitt, är mest intresserad av de estetiska
 
Samtidigt så värmer det upp huset i mars och oktober så du slipper använda så mycket kWh.

Gillar vitt och svart. Worst case kan du måla om garaget om du inte blir nöjd;)
 
C Carpetos skrev:
Samtidigt så värmer det upp huset i mars och oktober så du slipper använda så mycket kWh.

Gillar vitt och svart. Worst case kan du måla om garaget om du inte blir nöjd;)

Då får det ta och bli helsvart garage och råvitt hus med svart tak :D tror de blir supersnyggt!
 
BirgitS
Om du med råvitt menar en helt neutral färg som S0500N så ser sådana fasader ofta lite blåa ut eftersom solljuset inte är vitt utan färgat.
 
Om du ska måla huset i en sån annorlunda färg som svart jämfört med nuvarande så kan det behövas bygglov. Om det är ett detaljplanerat område.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.