Vi ska köpa hus och vill ha en egen besiktningsman för överlåtelsebesiktningen. Anticimex har gjort besiktningen för säljaren men vi känner att vi vill ha en egen. Vi har förstått att detta är att föredra?
Någon som vet vilket pris som är normalt? Detta gäller för ett hus i Småland om det har betydelse. Var får man veta rekommendationer?
 
Jag använde KAF Miljökonsult i Halmstad (Kjell-Anders Friberg) och blev mycket nöjd! Tror vi betalade ca 4500kr men det var för 4 år sedan.

/Ingenjören
 
Tack! :)
 
Det var ingen rolig läsning men jag vidhåller min erfarenhet att han gjorde ett mycket seriöst arbete med överlåtelsebesiktningen närt vi köpte hus 2004. Vore intressant att höra om "kirlin" anlitade KAF efter mitt tips eller om någon annan här på forumet gjort det?

Jag har rekommenderat honom till andra i min närhet och bara fått positiva responser men det är ju några år sedan. Om han har ändrat stil (?) är det ju bra att veta.

"vegas" - har du några personliga erfarenheter av hans arbeten?
[edit] läste några av dina andra inlägg och förstår att ni haft problem!]

/Ingenjören
 
Redigerat:
Vegas har rätt!
Han va här i Göteborg för fem veckor sedan. Vi har fortfarande inte fått nått protokoll av han. Bara en massa ursäkter sjuk, hjärtat, ligger på akuten, barnet sjukt inte i Sverige å vidare! Han har bytt sina nummer å försvunnit.. Så detta är verkligen en fusk gubbe. Är det nån mer än jag som blivit blåst på ett par tusen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.