Kommer eventuellt att behöva en bra besiktningsman för en överlåtelsebesiktning i Borås. Någon som har erfarenheter om en bra sådan?
 
Ingen som har köpt hus i Borås och anlitat en bra besiktningsman?
 
Vi anlitade Ulf Johansson i Svenljunga. Han kallar sig "byggteknisk rådgivare", men är ingen äkta besiktningsman. Han skriver inget formellt protokoll, och man kan inte hålla honom ansvarig för något.

Dock gjorde han ett mycket bra jobb åt oss när vi skulle köpa hus. Han gick igenom varenda skrymsle inklusive vind och krypgrund, kollade konstruktioner, väggar, skarvar, rör, ledningar, golv, fönster etc. Påpekade det som han tyckte var bra och det han tyckte var dåligt. Han gav ett mycket kompetent intryck.
 
Ett år "för sent" kanske men vi anlitade nyligen Joachim Becker, Husinspektörn Sjuhärad och kunde inte bli mer nöjd än jag är. Han gick igenom allt väldigt noga och har många års erfarenhet. Svarade på alla frågor vi hade som dök upp efter besiktning och jag skulle inte tveka att anlita honom igen om vi gör om något hemma...
 
Joakim Becker anses vara sjuhärads främsta husinspektör av många. Mäklarens största fiende d^_^b
 
Vi har också använt Joachim Becker. Han är grym och hur bra som helst att ha att göra med. Jag rekommenderar verkligen honom. Han tom kollade syllen och råspånten i ett fuktskadat badrum gratis (en kopp kaffe var dock kravet) åt mig!
 
Vi kan varmt rekommendera Joachim Becker. Han är otroligt kompetent och noggrann. Han hittade fuktskador i vårt hus som tidigare besiktningsman hade missat. Han är bättre än en mögelhund (y)
 
  • Gilla
Riggen
  • Laddar…
Är det fortfarande Herr Becker som gäller om man ska bes hus i Borås-området?
Med lite tur så går vi vinnande ur en budgivning här snart.
 
Det verkar som hans företag Husinspektörn Sjuhärad AB fortfarande är aktivt i allafall. Vi fick Joachim rekommenderad från en mäklare! (Kenneth Severinsson på Husbutiken) men det var kanske Kenneths sätt att göra livet surare för en kollega för vårat husköp gick via Svensk Fastighetsförmedling. Man kan givetvis ha olika preferenser men jag har bara gott att säga om J. Becker. Lycka till med det ev. husköpet!
 
Tackar.

Många skriver gott om honom här så det lutar åt kontakt där om allt klaffar.
 
Har haft han 2 ggr som köpare och flertalet av mina vänner. Kan starkt rekommenderas
 
Joachim Becker rekommenderas varmt! Trevlig och extremt förtroendeingivande!
 
Vi är mycket nöjda med Joachim Becker och hans besiktning inför vårat husköp. Han var mycket kunnig, noggrann och förklarade på ett pedagogiskt och utförligt sätt, så att även den okunnige förstod.

Vi fick reda på de fel och brister som fanns samt bra tips å trix på vad man skall tänka på inför framtida renoveringar. Han lever verkligen upp till sitt rykte. Rekommenderar honom starkt och kommer anlita honom igen, om vi i framtiden står inför ett nytt husköp.(y)
 
  • Gilla
calund1
  • Laddar…
Håller med ovanstående! Vi hade Becker till besiktning. Mycket kunnig och oberoende. Mäklarens farhåga :) Väldigt påläst om byggregler. Ger bra med tips och tänk-på.

En besiktningsman som kan sin sak och inte är i beroendeställning!

Varma rekomendationer!
 
Kan också rekommendera Joachim Becker. Han var och besiktade vårt blivande hus idag. Tar god tid på sig att förklara hur, var och varför. Kommer också med mängder av tips för fortsatt underhåll och vad man ska tänka på.

Saklig, tydlig och oerhört kunnig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.