Har genomfört en badrumsrenovering (litet badrum 4 m2 golvyta). Besiktningen underkände våtrummet. Det listades 19 punkter med brister.. Bakfall, felaktig rördragning, stora brister i kakelsättningen m.m. Jag har betalat 32000 före igångsättning. Offerten var på 102000 (efter ROT-avdrag). Jag vill inte ha in detta skojarföretag en gång till i huset. Jag tar hellre en nedsättning av priset och lever med bristerna (eller rättar till med annan hantverkare). Vad verkar rimligt att kräva i prisnedsättning?
 
Jadu, att rätta till det där är väl som att börja om.. jag hade inte betalat en spänn extra.
 
ingenting i det här läget.........även om du är besviken så har företaget rätt att åtgärda de bristerna först. Men det är naturligtvis en sak mellan er.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
R
G gblixen skrev:
Har genomfört en badrumsrenovering (litet badrum 4 m2 golvyta). Besiktningen underkände våtrummet. Det listades 19 punkter med brister.. Bakfall, felaktig rördragning, stora brister i kakelsättningen m.m. Jag har betalat 32000 före igångsättning. Offerten var på 102000 (efter ROT-avdrag). Jag vill inte ha in detta skojarföretag en gång till i huset. Jag tar hellre en nedsättning av priset och lever med bristerna (eller rättar till med annan hantverkare). Vad verkar rimligt att kräva i prisnedsättning?
Skälig ersättning får du ta med företaget.
Dem har rätt att åtgärda själva.

Skiter dem i det. Så kan du ta in på deras bekostnad. Sen är de väl en strid du får ta att få betalt.

Ja att inte betala mer är väl en skälig ersättning just nu.

Skojar företag ? Alla kan göra fel. Såg du ingenting under tidens gång att detta var just ett "skojar företag"

Att de blir fel, har ingenting med skojar företag att göra.

Har du skrivit på några avvikelser eller blivit upplyst om det ?
 
N
R Rörmokaren84 skrev:
Skälig ersättning får du ta med företaget.
Dem har rätt att åtgärda själva.

Skiter dem i det. Så kan du ta in på deras bekostnad. Sen är de väl en strid du får ta att få betalt.

Ja att inte betala mer är väl en skälig ersättning just nu.

Skojar företag ? Alla kan göra fel. Såg du ingenting under tidens gång att detta var just ett "skojar företag"

Att de blir fel, har ingenting med skojar företag att göra.

Har du skrivit på några avvikelser eller blivit upplyst om det ?
Hallå eller.
Skulle du göra 11 stora misstag som leder t reklamation på ditt arbete?

Nä då är de ett skojföretag när en yrkesman ej klarar av att utföra sitt jobb med 11 avvikande brister.
 
  • Gilla
S0MMER
  • Laddar…
R
N Nybergzzz skrev:
Hallå eller.
Skulle du göra 11 stora misstag som leder t reklamation på ditt arbete?

Nä då är de ett skojföretag när en yrkesman ej klarar av att utföra sitt jobb med 11 avvikande brister.
Nää de skulle jag inte. men man skall inte gapa efter pengar innan man givit företaget chansen att åtgärda, de är deras rätt och inget kunden kan neka dem, då kan han va utan ersättning.
 
R Rörmokaren84 skrev:
Nää de skulle jag inte. men man skall inte gapa efter pengar innan man givit företaget chansen att åtgärda, de är deras rätt och inget kunden kan neka dem, då kan han va utan ersättning.
Hej. Har man starka skäl att tro föetaget inte klarar av att rätta till felen så har man rätt att neka dem detta. Säger inte att det så i detta fallet men tycker personligen att felen visar på inkompetens. Mvh
 
Om jag lämnade in min bil på service och dem istället använde bilen till att smuggla sprit och köra folkrace, hade jag inte gett dem en andra chans att göra en ordentlig service. 11 punkter säger ju solklart att dessa nissar inte har en aning om vad dem gör.
 
P
Nitton punkter med brister.

G gblixen skrev:
Det listades 19 punkter med brister.
 
Sorry skrev fel. 19 punkter.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.