Hej,
Om en entreprenör inte samarbetar kring besiktning trots att han signerat ett besiktning avtal och väljer att kalla till besiktning trots att inget av det som ska besiktigas är klart, hur hanterar man detta?
 
BirgitS
Förstår jag dig rätt att man ska besiktiga något som inte är färdigt?
Då lär det ju bli underkänt.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Förstår jag dig rätt att man ska besiktiga något som inte är färdigt?
Då lär det ju bli underkänt.
Är det inte så att bara en slutbesiktning blir gk eller underkänd? En del besiktning som jag förstår har bara anmärkningar…jag har förstått att jag kan kalla till en efterbesiktning…men däri får inga nya fel tas upp. Kan besiktning man notera att inget var besiktningbart och således kunna anmärka vid efterbesiktning?
 
BirgitS
Har du ingen kontakt med besiktningsmannen?
Det bör ju vara du som har avtalet med hen och då är det väl lättare att fråga den personen hur just hen gör i ett sånt här fall. Då kan du ju vara tydligare med läget också, ev. skicka bilder. Det kan ju tom. bli så att personen ringer entreprenören och skjuter upp mötet.

Här finns det en genomgång av hur besiktningar går till: https://bkskonsulter.se/besiktning-badrum/
och här berättas det hur de kunde ringa besiktningsmannen så fort det dök upp någon fundering: https://www.badrumsbesiktningar.se/kunder/badrumsbesiktning-stockholm

Stavfel
 
Redigerat:
BirgitS BirgitS skrev:
Har du ingen kontakt med besiktningsmannen?
Det bör ju vara du som har avtalet med hen och då är det väl lättare att fråga den personen hur just hen gör i ett sånt här fall. Då kan du ju vara tydligare med läget också, ev. skicka bilder. Det kan ju tom. bli så att personen ringer entreprenören och skjuter upp mötet.

Här finns det en genomgång av hur besiktningar går till: [länk]
och här berättas det hur de kunde ringa besiktningsmannen så fort det dök upp någon fundering: [länk]

Stavfel
Ja, jag ska kontakta dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.