Gjort en anmälan på en fuktskada i badrummet till Försäkringsbolaget (LF Skåne) och dom vill nu att jag kontaktar någon av följande firmor för besiktningar av
fuktskadan för att sedan skicka protokollet till dom
- Polygon
- Ocab
- Anticimex
- Belfor

Någon som har erfarenhet av någon ovan?
 
D
Ocab är seriösa.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Ingen egen erfarenhet men har sett Ocab omnämnas väl flera ggr här i forumet
 
  • Gilla
Peter Petterson
  • Laddar…
D
Polygon besiktigade en fuktskada i vår förra hyreslägenhet och det funkade bra. Vi betalade dock inte (var ej vållande) så har ingen koll på hur de är att avtala med.
 
Vi hade en väldigt liten skada som upptäcktes under köksrenovering, där vi behövde ta in någon för att bedöma omfattning och hur göra. Vi har också Länsförsäkringar (Stockholm).

Fick också förslag på några företag, valde Ocab, och de kunde komma ganska snabbt. Han som kom verkade kunnig och pragmatisk, och priset kändes timligt.
 
Ocab har nu besiktat och rapporten skickades till LF.
Ocab proppar golvbrunnen och vattenbegjuter golvet i duschen och efter ett tag droppar det lite i taket i rummet under och skriver i rapporten att tätskicket är bristfälligt.
LF:s första svar var att föräkringen inte täcker eftersom tätskiktet är bristfälligt och det syns ett hål i tätskicket. När jag frågade hur han kunde se det så sa han att det syns på bilden.
Tror han menar denna bilden.
Närbild på smuts och mögel vid våtrum, behöver städas och saneras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När jag sa att det är fix, och att tätskicket ligger under fixet och brunnsmanschetten och inte syns på bilden så svarande dom att dom skulle ringa Ocab och återkomma.
Fått svar nu att jag behöver boka in en vidare utredning av Ocab för att öppna upp och konstatera att det är tätskikt som läcker.
Badrummet är från 2003.
Någon som har erfarenhet av vad LF står för om det är ett läckande tätskikt på ett så pass gammalt badrum.
Vi har bott här i 2,5år och badrummet verkar ha fungerat fram tills nu.
 
Polygon besiktade vår fuktskada i tvättstugan. De var seriösa och professionella. De fick även i uppdrag att riva, och sanera allt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.