Hej!
Har mer eller mindre beslutat att bygga ett kvänumkök i vårt nybygge och tänkte satsa på en fristående induktionsspis, 90cm bred, gärna med dubbelugn, rostfri.
Har själva tänkt oss Smeg C92IPX8
http://www.elgiganten.se/product/vi...EXT_SEM_GPLA&gclid=CPe60OS4yMsCFefFcgodjn0J0A

Men försäljaren menar att Bertazzonis PRO905 är klart bättre (också ca 15000 :- dyrare)
https://bagarenochkocken.se/vitvaro...unner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Har letat fram och tillbaka i gamla trådar här på forumet men får inte riktigt svar på min fråga, så jag slänger ut en ny..

Erfarenheter? Är Bertazzonin värd att satsa på? Håller inte Smeg måttet?

Tacksam för all input :)
 
A
Smeg är ofta, inte alltid, gorenje under skalet. dvs inget märkvärdigt, rena std grejjer, går sönder lika ofta mm.
Det finns väl en anledning till att lågpriskedjan säljer SMEG?

så satsa på Bertazzoni.
 
  • Gilla
Kerstin G Olson och 1 till
  • Laddar…
Haft lite den känslan... Tack!
 
Stod i samma val för två år sedan då vi skulle skaffa ny spis till en av våra bostäder. Var länge frestad av Bertazzonin för dess utseendes skull, men valde i slutändan SMEG. En kamrat till oss hade SMEG-spisen sen ett par år tillbaka och var mycket nöjd med den. Till detta kom den stora fördelen att Smeg till skillnad från Bertazzoni har pyrolys vilket jag aldrig mer vill vara utan! Till detta en prisskillnad som inte längre kunde motiveras
 
  • Gilla
jenpa
  • Laddar…
Smeg och Bertazzoni använder samma elektronik i induktionsdelen. Tyska E.G.O är tillverkare av dem.
 
  • Gilla
jenpa
  • Laddar…
A
EGO gör mycket till många
 
Kläm på båda – öppna och stäng luckorna, vrid på reglagen etc. Båda spisarna kostar så pass mycket pengar att man (åtminstone jag) vill känna att man faktiskt fått något för pengarna, och rackliga vridreglage är ett bra exempel på sådant som kan förstöra den känslan helt.

Å andra sidan så är pyrolys en himla fin grej!
 
  • Gilla
jenpa
  • Laddar…
Om du önskar en fungerande "aftermarket" så väljer du Bertazzoni - som för övrigt även lämnar 5 års garanti
 
  • Gilla
jenpa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.