T
Tjenare!

Är så att jag tänkt koppla in en handdukstork i mitt badrum där det idag finns ett ohyggligt gammalt element.
Har som ni kanske förstår av rubriken, bergvärme och ett vattenburet systäääm.

Elementet sitter på mellanplan, antar att man måste väl tömma hela systemet (nån sa nåt om att frysa med kolsyra, men det lät lite för avancerat). Nu e ju frågan hur.

Har lagt märke till två kranar på de rör som går till elementen... frågan e ju om det går att stänga dessa och låta maskineriet va igång eller måste allt stängas av.

Har en NIBE Fighter.

Kan ordna bild om det skulle behövas.
 
låter som 2 avstängningar. lägg in en bild så får du besked.
 
S
Hm...kopplar du på så, då får du ingen värme i handdukstorken på sommaren. Jag skulle satt en kombinerad handdukstork med elpatron så du kan ha den på på sommaren.
 
Svedbergs har en sån som jag har själv, fungerar bra!
 
Fast på sommaren torkar handdukarna ändå bra då det ofta är varmt ;)
 
Givetvis varmare, men samtidigt högre relativ luftfuktighet och högre temperatur vilket gör att handduken torkar sakta och luktar illa snabbare :) Enligt min uppfattning behövs handdukstorken lika mycket på sommaren som vintern.
 
S
Wigert skrev:
Givetvis varmare, men samtidigt högre relativ luftfuktighet och högre temperatur vilket gör att handduken torkar sakta och luktar illa snabbare :) Enligt min uppfattning behövs handdukstorken lika mycket på sommaren som vintern.
Håller med......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.