Hej!
Är det någon som anlitat Benny Östbergs bygg med säte i Vallentuna/brottby/Norrtälje? I så fall till vad?

Han verkar så angelägen så man blir misstänksam :)
 
Hej!
Jag vill varna dig och andra för att anlita Benny Östbergs Bygg. Jag gjorde dessvärre detta och ångrar mig djupt. Han håller inte ingångna avtal, vare sig avseende tid eller kvalitet. Munnen går i ett, men hantverksskickligheten lämnar mycket i övrigt att önska. Fort och fel kännetecknar arbetet.
Om du redan anlitat honom så se då till att du hela tiden kan vara med och övervaka att arbetet blir utfört enligt dina önskemål!
Mvh
"Samba2"
 
H
Har skickat et PM till dig
 
Hej!
Jag har anlitat Benny för ett omfattande arbete; en våtrumsbyggnad innehållande dusch, tvättmaskin, bastu, mm. Min erfarenhet är att han är väldigt angelägen om att kunden ska bli nöjd och att han verkligen försöker hålla kostnaderna nere för kund. Han är uppenbart intresserad av att skaffa sig ett gott namn. Han gör en hel del själv, och upphandlar andra hantverkare för det han inte kan/vill göra själv. Då har han lagt ner mycket möda på att hitta folk som gör ett bra jobb för låg kostnad. Det mesta har fungerat bra under bygget. När det har krånglat har det varit de andra hantverkarna som kommit för sent, fuskat, etc. Men då har Benny levt djävulen tills de har korrigerat sitt jobb. Jag har bra beröm att komma med. (Killen är dock dyslektiker och stavar som en kratta. Det måste man ha överseende med.)
 
Man bör nog också vara lite skeptisk när det är första inlägget som antigen rosar eller rostar företaget. Det kan vara någon representant för företaget eller konkurent som skriver. :rolleyes:
 
Hemmakatten
Visst kan det vara så, v-g. Som f.d. moderator kan jag intyga att det ibland kan vara svårt att veta riktigt hur det är. Nu finns det ju här tre stycken medlemmar som gör sina första inlägg, dock är alla tre medlemmar sedan en tid och inte nya för dagen. Eftersom moderatorerna här på forumet är mycket aktiva tar jag för givet att de kollar upp dessa inlägg.
 
Redigerat:
V-g och Hemmakatten är osäkra på om de kan lita på mitt inlägg. Man är osäker på om jag är representant för företaget. Jag kan försäkra att så inte är fallet. Om moderatorn har rättigheter att gå bakom kulisserna och kolla min identitet så är han välkommen att göra så, och sedan kontakta mig privat. Då kan jag ge närmare detaljer. Eller om han vill uppge annat sätt att upprätta direktkontakt. Jag har inget att dölja, och är verkligen nöjd med Benny.
Sedan är det en helt annan sak att de flesta hantverkare (och människor i allmänhet) ibland gör misstag eller uppför sig illa. Det har jag själv gjort. Men de flesta människor (däribland förhoppningsvis jag själv) lär sig av sina misstag och blir så småningom bättre människor.
 
Jag har anlitat Benny för att bygga en stor uteveranda. Verandan blev så bra att grannarna går "man ur huse" bara för att titta på den.
Även omBenny ibland pratar lite mycket så är han mån om att göra kunden nöjd. Han är också kostnadsmedveten och ärlig.
 
Jag har tyvärr anlitat Benny Östberg för omfattande arbeten. Bland annat ett takbyte. Det har nu gått tre år sedan han påbörjade arbetet och det är ännu inte godkänt. Jag har vid tre tillfällen haft en oberoende besiktningsman inne som har slagit ner på Bennys arbete på 10 punkter. Ett läckande tak är bara en av de saker som är anmärkningsvärt. Vid besiktning nummer två var nio punkter felaktigt utförda och nu vid den tredje i Juli i år var 8 punkter felaktiga, samma punkter som tidigare. Jag kommer nu få ta in en annan hantverkare som gör om hela takjobbet och jag kommer att stämma Benny Östberg på det beloppet. Jag har enligt entreprenadjurister ett vattentätt case.

Det största felen rör felaktigt utfört arbete med plåt kring skorsten där vatten tränger in, skarv mellan tak och veranda där pappen är felaktigt skarvad, hängrännor som är fel, fel skarvad, plåt på taket mm. Jag är säker på att han inte kan utföra snickeriarbeten eller renoveringar och inte är intresserad av att utföra dessa rätt.

Anlita aldrig denna hantverkare! Om ni vill se besiktningsprotokollen är det bara att kontakta mig.

Fredrik
 
Har just tagit reda på att Benny Östberg har ombildat sitt enskilda bolag till AB, Det heter numera B. E Byggare AB. Se upp för det!
Fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.