Hej! Är det någon som har erfarenhet av Benders L-stöd?
Är de raka?
Passar de ihop så det inte blir någon glipa mellan stöden?

Vi har erfarenhet av andra leverantörer, där det förekommit att de inte är raka på sidorna och att det blir glipor mellan stöden.

Tack på förhand för era svar😊
 
R
P Petter70 skrev:
Hej! Är det någon som har erfarenhet av Benders L-stöd?
Är de raka?
Passar de ihop så det inte blir någon glipa mellan stöden?

Vi har erfarenhet av andra leverantörer, där det förekommit att de inte är raka på sidorna och att det blir glipor mellan stöden.

Tack på förhand för era svar😊
Du får fråga dom om vilka toleranser deras L-stöd levereras efter..
 
P Petter70 skrev:
Hej! Är det någon som har erfarenhet av Benders L-stöd?
Är de raka?
Passar de ihop så det inte blir någon glipa mellan stöden?

Vi har erfarenhet av andra leverantörer, där det förekommit att de inte är raka på sidorna och att det blir glipor mellan stöden.

Tack på förhand för era svar😊
Det är spår som ska passas in i varandra så det borde inte bli glipa.Hur höga l-stöd ska du ha?Mina fick jag gjuta mellan.2m höga men inte Benders
 
  • Betong L-stöd med förbipassande spår står upprätt på en gräsmatta, redo för installation i ett byggprojekt med hus och trädgård i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Nej det är inga spår som passar ihop utan urspårningen är för att man ska gjuta i dom så att skarven blir lite tät men har ingett med passformen att göra eller att dom skulle styra på något sätt båda sidor är inåt gående..
 
Vad är detta för spår annars?Jag har vinnigas l-stöd och dom fick jag gjuta mellan men visst är det spår i benders.Vinnigas har M-16 lyftöglor i sina och där satte jag tryck 90x90 stolpe som jag skruvade i bägge L-stöden när jag parade ihop dom.Är ganska stora toleranser på l-stöd men hittar inget tolerans på vinkel.
 
  • Betong L-stöd Benders 800x2000 mm som visas på en avslutad auktion på Klaravik. En skopa syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Betong L-stöd från Benders, 800x2000 mm, syns liggande på marken. Auktionen är avslutad på Klaravik med Objekt-ID: 1467941.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Skruvade ihop mina genom att använda M-16 lyftöglor med en 90x90 stolpe och gjuta.
 
  • Ritning av L-stöd från Vinninga Cementvarufabrik AB med dimensioner och specifikationer, inklusive M16 lyftöglor och stockad, borstad eller stålad yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Men dom styr fortfarande inte ihop elemnterna, ifall dom inte är helt 90 gradiga i sin konstruktion så kommer det att glipa lik förbannat dom styr väl lite så att man hamnar någorlunda rätt men ingett som tar bort snedheter..
 
I början ville jag ha benders så man kunde para ihop dom lättare men nu i efterhand så blev det nog bättre när jag satte dit stolpen istället. Dom är inte 90 grader vinkel om man inte har riktigt tur.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.