Vi skulle behöva lite tips kring olika belysningsalternativ under våra köksskåp. Vi har ett 240 cm långt rakt utrymme med arbetsyta samt diskbänk.

Vanliga "puckar" är snyggt men jag har inget bra sätt att dölja elkabeln på. Vi vill inte ha någon form av list längst fram.

En idé är att köpa spots som sitter på en vajer (wire) och spänna från "vägg" till "vägg". Vet någon var jag kan hitta det?

 
Hejduk..tig skrev:
Jag har köpt Tarragon-systemet från Massive.

De går också att koppla ihop efter eget val. Kostar en hel del mer än den från IKEA som n0ir länkar till, men ser alldeles utomordentligt snygg ut och det vore just synd att täcka den med någon dekorlist. Himla praktiskt med att den går i bakkant och uppvinklat. man kommer lätt åt eluttag.

Här har du delarna som finns att välja på [länk]
Snygga och smart med vinklade mot vägg (även om man då naturligtvis inte kan ha en dekorlist som du säger)!

Såg något liknande (eller kanske samma?) på Silvan ute vid Kungens Kurva.
 
n0ir skrev:
Jag tänker satsa på IKEA:S NITTON-serie. Du hittar den här [länk] . Finns i 60 och 35 längder med 3 respektive 2 spots samt (och det är ju det som gör det så smidigt) 15 cm. moduler med eluttag som bara klickas ihop.
Och vill man inte betala så mycket finns en liknande på Jula: 423068_c.jpg
http://www.jula.se/Butik/docs/produkt.asp?OrderId=516684182&pf_id=SE-423068

// Lidman
 
Eller Claes Ohlson!

361933B_A_2005-07-04_125357.jpg
 
Jag tycker Clas Ohlsson varianten är riktigt snygg. Det blir ju dock en del pengar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.