Badrumsskåpet åkte ut till förmån för en rund ganska slimmad badrummsspegel. Förut så satt en vanlig kopplingsdosa skruvad ovanpå badrumsskåpet men nu vill jag ju dölja all el bakom spegeln istället.

Jag köpte en anslutningsdosa men spegeln är så slimmad mot väggen att den inte riktigt får plats bakom. Det känns som att man gärna hade velat dragavlasta elen som kommer in genom väggen och tåtarna som går in i spegeln på något sätt.

Finns det grundare anslutningsdosor än den jag hittat eller andra fiffiga lösningar?
 
  • Vägg med vita kakelplattor, hål, tejpbitar och stickproppar. Reparation eller installation pågår möjligen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand håller en vit plastlåda med två skruvar, eventuellt en elektrisk installationsdosa, mot en bakgrund av ett badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jonaserik skrev:
Spegeln ska nog sitta nästan kloss vägg, den dosan är 26 mm och den här ärr 22 mm och kan fästas mot vägg och införning bakifrån, sen finns det mig veterlikt ingen tunnare.
[länk]
Jag hade faktiskt en sån dosa som låg i gömmorna. Det ser ut som att det skulle kunna fungera precis 🤞
 
  • Grå sängkant nära, oordnat sovrum med sängkläder, mjukisdjur i bakgrunden, plastpåsar, neutrala färger.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gra objekt med kurvor, möjlig del av apparat, oskarpt bakgrundsfokus, inomhus, plast- och textilmaterial synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.