Håller på för fulla muggar med förberedelserna inför sjösättningen av mahognybåten.

Ett av dagens projekt var att ersätta den mindre trevliga takarmaturen med en mässingdito från ROBO (svenska Robert Bosch) och kombinera den med en klassisk Pello strömbrytare. Alltsammans kopplades ihop med svart tvåledad rkub som nubbades fast.

Blev ganska tillfreds med resultatet trots den usla arbetsställningen… Mässingströmbrytare monterad på mahognypanel med svart elektrisk kabel och klämmor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny mässingarmatur och klassisk strömbrytare monterade i mahognybåtens tak med arbetsplats i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mässingstakarmatur monterad i mahognybåt med tänd lampa, synlig träruff och utsikt till verkstad genom fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
plåtrickard och 5 till
  • Laddar…
Och??? Vill du ha beröm eller ??
 
E elmont skrev:
Och??? Vill du ha beröm eller ??
Varför inte? Bra jobbat!
 
E elmont skrev:
Och??? Vill du ha beröm eller ??
Det var väl en ganska trist kommentar?
 
  • Gilla
ptlf
  • Laddar…
Knappast bättre än man kan kräva av dom som sysslar med eljobb.
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Det var väl en ganska trist kommentar?
Jag har lite svårt för dom som tycker sig vara så duktiga att dom måste visa upp och tala om det.
 
  • Ledsen
Freddedan och 1 till
  • Laddar…
sysmali
E elmont skrev:
Jag har lite svårt för dom som tycker sig vara så duktiga att dom måste visa upp och tala om det.
Du är en normal jante-svennebanan med andra ord. Ingen ska tro att dom är något

Edit: kom på att du kanske är full.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
E elmont skrev:
Och??? Vill du ha beröm eller ??
Men snälla du, elkopplingarna på en vintagebåt som är snart 60 år gammal är väl inte i sådan klass att en normalbegåvad ens känner vikten att skryta om att henom kopplat in en lampa med brytare?!

För att förtydliga för samtliga kan jag notera att jag är förnöjd att jag äntligen lyckats hitta en strömbrytare med det utseende jag önskade för att kunna riva bort det förhatliga ”biltema-belysningen ” och fortsätta ha en fungerande toalettbelysning.

God afton och puss på dig!!

// Stefan
 
  • Gilla
Müssli och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.