Är det någon som har testat en liknande lösning och kan rekomendera det. Man önskar ju att det ska bli snyggt och inte bara se ut som ett disco.

Länk

LED-belysta trappsteg med PIR-sensor som aktiverar ljusslingan. LED-remsan ger ett varmt ljus längs räcke och trappsteg. Text som beskriver PIR-sensorn finns i bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag gjorde en liknande installation fast med ledstrip under varje trappsteg (under överhänget)
Med sensorn på rätt ställe kommer det fungera bra. Jag tyckte det blev snyggt.

Välj gärna en dimmer också så ljuset kan finjusteras.
 
Redigerat:
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Min spontana tanke var att det kommer lysa stark även om du dimrar så lyser det i ögonen.
Jag har gjort nästan samma fast då fräste jag ett spår i handledaren och la den i dels för att få ljuset nedåt så det inte lyser i ögonen.
avh67f har en bra lösning också för att det inte ska lysa i ögonen.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Man vill bara se ljuset men inte ljusarmaturen eller ljuskällan för då kan det bländas. Som jag gjorde med belysningen i min utetrappa och altanräcke, där är ljuskällan dold i handledaren och kastar sitt ljus ner på trappstegen utan att blända den som kommer och går mot och i trappan.

Upplyst utetrappa i mörkret med dolda ljuskällor i handledaren som kastar ljus ner på trappstegen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utetrappa med mjukt belysning som lyser upp trappstegen från ett doldt ljuskälla bakom handledaren, samt ett altanräcke med krukväxter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.