Tjena! Några bekanta har byggt ett plank i sin trädgård och framför planket ska dem ha lite växter och liknande. Nu vill dem belysa växterna på något sätt så jag tänkte sätta två st armaturer i planket,har ni några tips på armaturer som passar bra?

Tacksam för svar!
 
Hej!
Det finns ju en uppsjö av möjligheter till detta projekt.
Försök att kolla att det är IP67 i klass för att tåla fukt mm.
Skall de vara justerbara i riktning? Led?
Kolla Byggmax, K-rauta eller Bauhaus så får du säkert bra idéer!
 
nioiku skrev:
Hej!
Det finns ju en uppsjö av möjligheter till detta projekt.
Försök att kolla att det är IP67 i klass för att tåla fukt mm.
Skall de vara justerbara i riktning? Led?
Kolla Byggmax, K-rauta eller Bauhaus så får du säkert bra idéer!
Hade en ide först att det skulle vara riktbart,men dem vill kanske belysa planket också, så jag tänkte kanske att man sätter nån led armatur med upp och nedljus? Kanske inte belyser växterna så bra bara då, men tack för tipset!
 
P.S. Skriv hellre "dom" än att gissa fel på "de" och "dem". Då ökar chansen att du får hjälp av oss 40+-are...
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
tommib
.... eller 30+-are som får ryckningar i ögat av detta och sär skrivning
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
tommib skrev:
.... eller 30+-are som får ryckningar i ögat av detta och sär skrivning
Ja, jag inser att jag skulle lagt till en smiley eller liknande i mitt första inlägg. Det var bara ett tips i all välmening.

Även om jag faktiskt får ryckningar i ögat som kräver en whiskey eller två innan de lägger sig. ;)
 
tommib
För att bidra med något konstruktivt så kan jag rekommendera nordlux tin som finns lite överallt, bl.a. på Jula, till ok pris. GU10-sockel så det finns gott om vettiga LED-lampor som passar. Helt ok att installera och ser diskret ut.

För övrigt är IP67 grav overkill på en armatur som ska sitta på ett plank, om inte planket står i en tvätthall. IP44 räcker gott och väl.
 
tommib skrev:
För att bidra med något konstruktivt så kan jag rekommendera nordlux tin som finns lite överallt, bl.a. på Jula, till ok pris. GU10-sockel så det finns gott om vettiga LED-lampor som passar. Helt ok att installera och ser diskret ut.

För övrigt är IP67 grav overkill på en armatur som ska sitta på ett plank, om inte planket står i en tvätthall. IP44 räcker gott och väl.
Tack för tipset! Blir nog en SG LED armatur ändå. Alltid tyckt att dom gör bra och snygga grejer. Ja precis, IP 67 är overkill, blir IP 44.
 
Age17 skrev:
Tjena!
Jag har heller inget konstruktivt att tillföra tråden men vill bara passa på att hälsa dig välkommen till forumet!

lars_stefan_axelsson skrev:
P.S. Skriv hellre "dom" än att gissa fel på "de" och "dem". Då ökar chansen att du får hjälp av oss 40+-are...
Bry dig för övrigt inte om Lars Stefan i detta sammanhang men han är oftast rätt snäll faktiskt. :)

lars_stefan_axelsson skrev:
Även om jag faktiskt får ryckningar i ögat som kräver en whiskey eller två innan de lägger sig. ;)
De, dem, dom, dem, de, dim, dam, dum... Nu borde du fått en god anledning att hälla upp. Skål! :D
 
Alfredo skrev:
Jag har heller inget konstruktivt att tillföra tråden men vill bara passa på att hälsa dig välkommen till forumet!

Bry dig för övrigt inte om Lars Stefan i detta sammanhang men han är oftast rätt snäll faktiskt. :)

De, dem, dom, dem, de, dim, dam, dum... Nu borde du fått en god anledning att hälla upp. Skål! :D
Tack så mycket! Nejdå,blev inte nämnvärt ledsen över den kommentaren :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.