Hej,

Jag undrar om det finns nån som har lite tips på hur jag borde montera belysningen i mitt garage? Jag har kommit över 6st lysrörsarmaturer på 2x36W vardera och planlösningen i mitt garage ser ut som på den bifogade bilden. Fönstren är 90 cm breda och 50 cm höga (liggande). Mitt för garageporten kommer en motoröppnare sitta ca 3 m in från väggen, fast kanske man ändå inte behöver ha beslysning (rakt ovanför bilplatsen)?

Alla tips är varmt välkommna.

mvh
Johan
 
  • garage.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ska själv montera 3 rader(på längden) i garaget,då får man ner ljuset mellan bil och vägg.Armaturer mitt ovan bil är värdelöst.Du behöver nog skaffa 3 till armaturer 2x36w .Montera även en framkant arbetsbänk. =4 till. mats [smiley=beer.gif]
 
Jag hade monterat tre rader med två armaturer i varje. Med 2x36W i varje "garanterar" jag att det kommer att bli tillräckligt med ljus. Själv så har jag ett garage som är något större, ca 7x7 m och har bara fyra armaturer med 2x36W och det räcker gott.

Skulle inte heller bry mig så mycket om det som finns nedanför (det ändrar sig) utan fördela armaturerna jämnt över taket. Ev skulle jag komplettera med en annan typ av lampa för arbetsbänken, t ex en riktbar, lite beroende på vad du ska arbeta med.
 
Jag hade monterat 2 rader med 3 i varje rad. Samt kompleterat med en armatur över bänken.
 
Tack för alla tips!
Det blir nog som ni föreslår med 3 rader om 2 armaturer vardera + en extra till arbestbänken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.