hej
nån som vet vart man kan hitta bra lampor för att belysa sin mur?
små och diskreta...
tacksam för snabba svar....

mvh
estwing
 
lägg ut en bild så är det lättare att ge förslag:).
Vad vill du åstadkomma med belysningen?Ska den bara lysa upp muren eller sk den även fungera som allmänbelysning?...jag tycker det är snyggt när man sätter toppsten med en infräst ljusslinge i som lyser neråt och lyser upp hela muren...
/
M
 
Vad är muren gjord av? Finns ju speciella stenar med "inbyggd" belysning.
 
Jag har ett par sådana här som ligger och skall monteras i muren när tiden finns. Satte även ett tiotal runt altanen.
Snygg, tål stryk och väta.

Kommer att bli samma modell i stenarna på infarten.
 
megawall mur har jag med täcklock....
bilder kommer....
vill ej ha LED.
vill köra med 230 w tror jag.
kabeldragningen e dragen men den går la att dra ur å dra i nya....

mvh
estwing
 
slacker skrev:
Jag har ett par sådana här som ligger och skall monteras i muren när tiden finns. Satte även ett tiotal runt altanen.
Snygg, tål stryk och väta.

Kommer att bli samma modell i stenarna på infarten.
Har kollat på den själv. Kan du skicka en bild på hur ljuset blir när du har monterat dem? Funderade på att sätta dem på en mur som jag ska gjuta.

Bygger en mur av Starka Dolomit också men den kommer belysas underifrån av några sådana här. Detta eftersom den är så ojämn till ytan...

Estwing: Varför vill du inte ha LED? Själv funderar jag inte ens på något annat.
 
Ponsiloma skrev:
Har kollat på den själv. Kan du skicka en bild på hur ljuset blir när du har monterat dem? Funderade på att sätta dem på en mur som jag ska gjuta.

Bygger en mur av Starka Dolomit också men den kommer belysas underifrån av några sådana här. Detta eftersom den är så ojämn till ytan...

Estwing: Varför vill du inte ha LED? Själv funderar jag inte ens på något annat.
Tro mig jag har försökt att fota dessa för att få en bild på ljuset - Men det är ju stört omöjligt med de resurser jag har till kamera.
En liten kompaktare och AjFånen klarar inte att återge hur dom verkligen är. :confused:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.