Hej,

Håller på att skissa på ett nytt biorum.
Jag kommer få trassel om jag ska få till downlights i taket, blir för mycket jobb. Tänkte istället lysa upp rummet med vägglampor, som lyser uppåt, och kanske neråt.
Men jag hittar inga fräcka, utan bara standardlampor.
Har ni några tips på vägglampor som är lite tuffare? Hade tänkt mig 6 eller 8 lampor. Fler om de är mindre.

Mvh

Stefan
 
Här kommer ett förslag, se bild, här har man satt upp Light Tape på väggarna.
 
  • Hemmabio.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittar du inget tufft här så får du nod fräsa egna.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Gå in på [länk] och galleri får du garanterat mycket tips..
Japp. Har hittat en del snyggt där. Men de skriver aldrig i galleriet vad det är som använts, och forumet är en klubb för inbördes beundran där man måste ha varit medlem i minst 5år för att få några svar.
 
stew skrev:
Japp. Har hittat en del snyggt där. Men de skriver aldrig i galleriet vad det är som använts, och forumet är en klubb för inbördes beundran där man måste ha varit medlem i minst 5år för att få några svar.
Ett annat tips är att gå in på prisjakt.nu och välj belysning. typ spotlight, LED eller vägglampor.
sedan väljer bilder så ser du alla....där har jag hittat grymt med inspiration.
 
@Niklas, var har du köpt dina väggarmaturer?
 
är sugen på att när jag ska bygga mitt biorum att sänka taklisten o lägga en ledlist mellan den o taket så det blir som ett ljus runt hela taket, tror det kommer bli grymt snyggt.

inte så svårt o göra heller, ta hålkantlist (tror det heter det) och om mellanrummet är för litet sätt en liten list/regel/spont mellan list o tak för att få större avstånd o sedan montera ledlisten på regeln alt. väggen beroende på hur du bygger.
 
Jag har gjort som Daniel tipsade om i våran hall.
15 meter led-strip, trafo och dimmer gick på ca 70$.

På bilden saknas naturligtvis taklisten som kommer utanför ledstripen. Detta är en3528 60 led/m strip, finns även 120led/m, och även med leden 5050 som lyser MER.

//Peter
 
  • Ledlight.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
snyggt, kan du ta någon bild på lite håll så man ser hela väggen alt. ett hörn?
 
När min nya trafo anlänt från det stora landet i öst kan jag göra det.

//P
 
ser fram emot det :)
har börjat planera vårat biorum/tvrum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.