Hej!

Spottarna i badrumsskåpet har slutat fungera, byter jag själva lampan i spotten så bara flimmrar den och släcks sedan ner, så det känns som att det måste vara något fel på själva spotten ? Vill förtydliga med att glödlampan går inte sönder när jag byter utan den vill helt enkelt inte fungera bara. Håller jag ett konstant tryck in i spotten på glödlampan så funkar den, men släpper jag börjar den flimra för att sedan släckas ner

Sitter 4st i mitt badrumsskåp varav endast 1 fungerar i dagsläget.

Då är min fråga, går det att byta ut hela spotten? Vart hittar man såna? Har försökt googla men hittar inte något direkt.
 
  • Inomhus, badrumshylla, duschförhängen, flaskor, speglar, spotlights, konstgjorda växter, modern inredning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Välkommen till forumet!

Det brukar bli glapp i infästningen av själva led-ljuskällan eftersom dess ben är så klena. Du kan försöka med att böja in eller ut benen pyttelite för att se om det hjälper dem att få kontakt med metallen runt hålen.
 
Du kan köpa nya led som brukar passa rätt i med den trafon.
tex hidealite 1202 12v
 
Hej, ni skriver led, men dessa är väl halogen lampor? Typ G4, såna med 2 stavar in i sockeln. Jag antar det sitter nån transformator nånstans? Då kan jag väl inte byta rakt av till led
 
Jo den jag skrev kan du bara koppla in. Den är gjord för att passa så man slipper krångla.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Jo LED med G4 sockel är gjorda för att passa rakt av som ersättare för halogen G4. Det kan ändå ibland bli problem, för transformatorn kan ha en begränsning på ex 10 - 60W. Om dina bef. halogenlampor är på 10W vardera så fungerar det. Men om du byter alla till LED, som kanse drar 1,5 - 2W vardera (men ger samma eller mer ljus) så blir effekten för låg. Kan gå ändå.
 
Det hjälper väl inte byta till led om det är sockeln som är kass..
 
Du byter hela armaturen med 1202 vilket är att rekommendera. Ska du bara byta själva lampan till led måste du hitta någon som verkligen funkar för drivdonet gillar inte dessa skit lampor man bara trycker i. Som det skrevs innan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.