Då gamla elpannan gick sönder fick jag bråttom att skaffa en bättre begagnad. Men tyvärr får jag inte igång den. Pannan ger felmeddelandet, "Belastningsvakt, rumstermostat eller annan extern styrning spärrar effektstyrningen" Troligen hade föregående ägare belastningsvakten inkopplad med strömtransformatorer. Då jag inte har några strömtransformatorer hade jag tänkt få igång den utan. Det står i manualen, "Strömtransformatorerna behöver ej anslutas om funktionen ej skall utnyttjas". Så därför kopplar jag inte in något på plintarna för strömtransformatorerna. Kan säkert vara något annat som spökar, men har provat de flesta inställningarna utan resultat.

Det som bekymrar mig lite, är ett litet motstånd som ligger ligger löst, skall det monteras någonstans. +

Någon som har några ideer hur jag kan felsöka, eller vet hur inställningarna skall vara?
 
Motståndet vet jag inte var det hör hemma tyvärr. Men har du rumstermostat inkopplad? Om inte så ska det sitta en bygel mellan de två klämmorna där rumstermostaten skulle anslutits. Har för mig det ska vara mellan 2 och 3, men dubbelkolla i manualen
 
Bygeln sitter på rätt plats. Hoppar ändå inte igång!

Motståndet var till för att användas om utomhusgivaren la av.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.