Hej,

Jag har läst några trådar i detta ämne, men ingen klockren som jag har lyckats insupa den info jag behöver.

Bifogat har jag en liten ritning som visar hur den ser ut och fakta är som följer.

Bärlina 3st 45x195
1:a fäst i fasaden
2:a fäst 2 meter ut från fasad
3:e fäst 4 meter ut från fasad

Regelverk
cc60 med 45x145

Däck
120x28

Upplintat med cc 200. Golvet är mellan 50cm och 1meter ovan mark och det är 95x95 som är fäst i plintarna.

I ritningen skall poolen i så fall stå i nedre högra hörnet och den är ca 200 i diameter och torde väga ca 800kg med vatten i.

Vad tror expertisen,,, håller det att ställa dit den? Hela konstruktionen är helt nybyggd och knappt invigd. Är det mer info som behövs so tjoa till så kompletterar jag.

Tack på forehand
 
  • altan.png
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Antar att det är den lilla, 205x60cm? Rymmer 900liter vatten och väger 34kg? Blir isf ca 934kg plus i värsta fall 4 vuxna, säg 1300kg totalt? Det låter tungt..
 
pool.jpgNu är den iaf fylld till den nivå den ska och än sålänge håller konstruktionen. Jag har varit under och kikat på reglarna under tiden och ser ingen svikt i de som belastas. Så jag hoppas att det fortsätter på den inslagna vägen :) Den lär väl stå uppe under september, men inför nästa säsong så gjuter jag nog ner och gör en kortare bärlina som löper under poolen för säkerhetsskull. Det känns ju iaf bättre och så slipper man vara halvnojig :)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.