• 010 (4).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har precis dragit in dessa i ett valv. Inklädnaden består av en 25mm bräda med 6mm gips på. Borrade bara ett 20mm djupt 25mm hål samt mindre hål för sladden. Detta har inte skapat några problem eftersom de knappt avger någon värme.
 
Undrar hur mycket värme de avger egentligen? 0,25W *10st = 1W? Eftersom de inte verkar kunna räkna undrar jag om de andra uppgifterna stämmer. Väldigt intressant produkt i övrigt.
 
Värmeutväxlingen behöver man nog inte vara orolig för och om fabrikanten har några rekomendationer så står det i bruksanvisningen. I övrigt så är det en IP20 klassad armatur vilket innebär att den är petskyddad mot föremål större än 12 mm men inget skydd mot vatten och om det skulle göra så att dom inte får monteras i tak i isolering/plast kasnke någon annan kan svara på (har svårt att tänka mig även där att det inte skulle gå).

Personligen hade jag inte använt en modell med färdiga kablar/kontakter i en helt dold anläggning just pga problem att laga/ändra/byta vid ett eventuellt fel i framtiden men det är ju då ett eget val, annars blir det nog en fin liten "mysbelysning" av det.
 
luften runt den är mer för att kyla den så du behåller livslängden på dioderna då dioder är ganska känsliga för värme och med värme försämras livslängden ganska ordentligt.

ang. montera in sådanna med färdigdragna kablar skulle jag dra kablar och sedan löda/skarva ihop dem men se till att det är grövre kablar än vad du behöver just nu så du ska kunna byta spottarna i framtiden och då ändå ha tillräcklig kabelarea.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.