LVVP kräver 2st 16A uttag.
Vi har idag en ELOMIN III CU 200 elpanna.

Ger inte eltabellen dubbla budskap mot de två doserna i Elpannan som jag tagit kort på?
 
  • Två gråa elektriska dosor under diskbänk med rör och kopplingar, bakom en vit skåpsdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skrivtavla, elinstallationer, tvättmaskin, spis, elpanna, säkringsstorlekar, ström, area, handskrivna anteckningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektriker behövs i samband med installationen av LVVP. En ny matning till utedelen via säkerhetsbrytare där utedelen placeras. Sedan en annan 3-fas matning till innerdelen också via säkerhetsbrytaren. Matningen till el-pannan borde kunna återanvändas(?) Vissa LVVP kräver dessutom ytterligare en matning för manöverspänningen.
 
  • Gilla
Leafbranch
  • Laddar…
J Josth skrev:
Elektriker behövs i samband med installationen av LVVP. En ny matning till utedelen via säkerhetsbrytare där utedelen placeras. Sedan en annan 3-fas matning till innerdelen också via säkerhetsbrytaren. Matningen till el-pannan borde kunna återanvändas(?) Vissa LVVP kräver dessutom ytterligare en matning för manöverspänningen.
Hur vet jag exakt som amatör vad och hur det ska placeras med elen innan montören varit här?
 
Man får titta i installationsanvisningen för den LVVP-pump ni vill ha. Länk?
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Leafbranch Leafbranch skrev:
Hur vet jag exakt som amatör vad och hur det ska placeras med elen innan montören varit här?
Eller så låter du den som säljer VP även ta hand om elinstallationen, själv eller någon inlejd. Då slipper du bekymra dig och allt blir rätt på en gång.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
B
Prata med montören.

i vissa fall ansluter de t.ex. tillfälligt med stickpropp, tills elektriker kommer för den permanenta installationen.
 
Ja med LLVP men knappast med LVVP.
 
B
J Josth skrev:
Ja med LLVP men knappast med LVVP.
Rätt, läste lite för snabbt.
 
Kom överens med företaget om att de ska ta med sig elinstallatör. Men lite ovisst vad det kommer att kosta utöver installationspriset. Känns som det är ett tillfälle för elinstallatör ärn ta ta ut över pris, då jag inte har något att säga till om.

Tack för svaren.
 
Leafbranch Leafbranch skrev:
Kom överens med företaget om att de ska ta med sig elinstallatör. Men lite ovisst vad det kommer att kosta utöver installationspriset. Känns som det är ett tillfälle för elinstallatör ärn ta ta ut över pris, då jag inte har något att säga till om.

Tack för svaren.
Men be om ett pris.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.