Hej!

Vi har satt in ett badkar där vi ska kunna duscha också, och behöver tips kring en vikbar duschvägg. Det ser ut ungefär som så här:

Illustration av en badrumsplan med ett badkar och önskad position för en vikbar duschvägg nära ett handfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det behövs en vikbar duschvägg, som kan vinklas så som på bilden, då vi har ett handfat ganska nära som slår emot. Har kollat runt lite på olika webbsidor men det är svårt att få info om en liknande funktion som på bilden.

Någon som har något tips? Den får helst inte kosta skjortan, har sett duschväggar som kostar upp mot 7-8000 kr. Vi gav 1500 kr för badkaret begagnat. Vill helst inte lägga 4-5 gånger så mycket pengar på en duschvägg :)

Draperi vill frun absolut inte ha, det hade såklart varit det mest praktiska. Dock är det snedtak mot höger sida, så kanske hade varit svårt fästa stången ändå...

/S
 
BirgitS
BirgitS BirgitS skrev:
Macro Design vikdör för badkar verkar kosta 4885 kr för 90 cm och 3885 om man nöjer sig med 80 cm dörr.
[länk]
Hmm, men hur får jag bort dörren när jag inte duschar? Om man ska bada i badkaret, eller fylla på lite vatten når man ju knappt blandaren med denna stora glasdörr utfälld? Hade tänkt mig en två/tredelad glasdörr som kan i princip försvinna när den inte används.

/S
 
S steve5432 skrev:
Hmm, men hur får jag bort dörren när jag inte duschar? Om man ska bada i badkaret, eller fylla på lite vatten når man ju knappt blandaren med denna stora glasdörr utfälld? Hade tänkt mig en två/tredelad glasdörr som kan i princip försvinna när den inte används.

/S
Tror han menar den 2-delade varianten av den
 
  • En vit 2-delad badkarsvägg på ett badkar, ihopfälld och klar för användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av en webbsida som visar information om en Spirit badkarsvägg med valmöjligheter för glas, mått, färg och konfiguration.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Precis, vikdörren som då blir 40-45 cm bred när den är hopvikt på mitten, eller för den delen vikt precis som du ritade i skissen. T.ex. Bauhaus och badrumsbutikerna brukar ha en vikdörr för dusch i sina utställningar så du kan pröva hur den fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.