Hej jag och min sambo bygger ut vårt hus och är snart i det skedet när det är dags att bestämma belysning.
Rummet som ska belysas är en öppen planlösning på cirka 55 kvm med kök och vardagsrum. Tak upp i nock med högsta punkten 3,5 m.

All el blir ny med ny elcentral.

Vi vill ha inbyggda downlights och vill ha lite mer information om Malmbergs och Hide a lite, Eller om det är någon som rekommenderar andra downlights. De ska vara riktbara och helst minst 3000k.
Ska man köra 12 V eller 220 V?

Vi vill också ha ledlist som arbetsbelysning över diskbänken, som är 2,6 m och som fönsterbelysning i våra stora gavelfönster som är 2500*1000*315. Vilka ledlister kan rekommenderas?
 
Som arbetsbelysning monterade jag i ex-frugans kök en LED-stripe där man kan ställa in färgtemperaturen på ljuset (den vita färgen) från varmvitt till kallvitt. Nackdelen med vanliga LED är att den inte blir varmare / rödare när man dimmrar den utan känns nästan lite grå. Det är inte så trevligt när man ska ha en mysig middag.

LED:en jag valde kan man styra, så när hagg.. Maggan.. lagar mat har hon på ett lite kallare och vitare ljus. När de sätter sig och äter dimrar hon ned den till ett varmare och mysigare ljus. Blev riktigt bra! Sitter och funderar på att riva ut min gamla LED i köket och göra en likadan lösning..
 
SG Gyro reommenderas varmt!

//Patrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.