Trodde ni att jag försvunnit? Nähepps, har bara mått sämre ett tag, dessutom har min engergislukande fd sambo flyttat ut, så nu har lugnet sänkt sig här, men så klart var det lite jobbigt ett tag. Han lyckades göra ett hack i mitt nymålade trappräcke också, DET är surt, kommer att påminna mig ända tills jag lyckas laga det.
Förra helgen var det min första ensamma och kanonväder, så då njöt jag av att pyssla ute i trädgården ... DET är mysigt det.

Du kan läsa blogginlägget här: Behöver tips och idéer!
 
Mönsterpassningen gör att du får vådlängder som är multiplar av 53 cm. I detta fall är det 2,12 m som blir aktuellt. Du skär den sedan lite kortare för att få önskad bredd på ramen, men åtgången från rullen är likväl 2,12 m.

Du skriver inte om mönsterpassningen är rak eller förskjuten. I bägge fallen får du ut 4 våder ur varje rulle vilket gör att två rullar räcker till bredden på din vägg, oavsett om du gör ramar på sidan eller ej.

Om mönsterpassningen är förskjuten så skär du våd 1,3,5 och 7 ur ena rullen och våd 2,4,6 och 8 ur andra för minimalt spill.
 
Tack Peroande! Det står inget om någon förskjutning på rullen i alla fall, men det viktigaste är att tapeten kommer att räcka. Jag har aldrig tapetserat, men har en kompis som är kanonbra på det, så resultatet kommer att bli kanoners.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.