Anlitade en golvfirma att slipa och måla vårt trägolv.
Nu efter två år syns varenda kvist igenom som en gul, ful smutsfläck!
Firman vi anlitade vill inte alls känna till problemet och anser sig inte ha gjort något fel. Vi orkar inte tjafsa mera och har bestämt oss för att åtgärda det själva.

Vårt furugolv är alltså vitmålat idag.
Vad ska vi använda? Jotun kvist och spärrgrund? Och sedan ett lager vit golvfärg över det?

Need some help
 
Zinsser BIN Advance håller emot det mesta. Dyrt men bra. Används inte på bara kvistarna.
 
P polarsson skrev:
Zinsser BIN Advance håller emot det mesta. Dyrt men bra. Används inte på bara kvistarna.

Tackar tackar!
Målar man ovanpå den sedan med en vit golvfärg? Ja - du hör varför vi anlitade det vi trodde var ”proffs”. Okunnigheten lyser igenom hos mig
 
Problemet är nog inte hantverkarna ? Utan nutidens miljövänliga färger.
 
M maopa skrev:
Tackar tackar!
Målar man ovanpå den sedan med en vit golvfärg? Ja - du hör varför vi anlitade det vi trodde var ”proffs”. Okunnigheten lyser igenom hos mig
Ja. Rengör nuvarande golv noga och slipa lätt innan.
 
R RoBo skrev:
Problemet är nog inte hantverkarna ? Utan nutidens miljövänliga färger.
Både ja och nej. Hantverkarna har ju bara tillgång till de produkter de får använda, så ja. Å andra sidan kan de ju säga till kunden att det finns risk att kvistarna kommer lysa igenom, så nej. Man får väl anta att de hört om eller sett problemet någon gång... Med det sagt, vi vet ju som så många gånger förr inte vad som avtalats. Men det enda som kan "rädda" hantverkarna här är väl om maopa på något sett indikerat att denne INTE bryr sig om kvistarna, vilket jag får intrycket inte har skett.

Det finns ju flera spärrfärger eller kvistlacker på marknaden, någon av dem bör väl fungera antar jag. Tyvärr blir det ju lite av "gör om, gör rätt".
 
  • Gilla
mattoys och 1 till
  • Laddar…
Helt rätt. Men anser nog att det inte finns någon riktigt bra spärrfärg. Men som sagt hantverkarna skulle påtalat detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.