Jag har precis köpt en gård 2mil utanför gbg. Huset är ett timmerhus 1800-tal. Jag har börjar riva ut allt inför en totalrenovering och det är som väntat "mycket" som är dåligt. Alla ruttna delar jag sprungit på hitttills är knustorra och verkar härstamma från tidigare skador... (Är det vanligt att man satte på tretex skivor på ruttna delar förr?? hittar nämligen yberruttna stockstumpar tillsammans med helt orört vire kloss i kloss bakom skivorna)

MEN jag vill vara säker på att göra rätt i renoveringen och skulle gärna få tag i någon kunnig på just gammla timmerhus. I första hand för konsultation... Själv har jag väldigt lite kontakter i området så om någon kan tipsa om någon så vore jag tacksamm
 
Byggnadsvårdsföreningen kanske?
Fast de blir nog lite skeptiska om de hör: "Jag har börjar riva ut allt inför en totalrenovering"...
 
jag är också väldigt intresserad av detta så om du hittar någon så vore det super om du kunde dela med dig av kontaktinfo!
 
Det får du gärna också göra, inget tips här och jag vet inte riktigt hur jag ska fåtag i någon pålitlig person ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.