Ska snart gipsa snedtak och tak i blivande badrummet.
Det är sticketak och 150mm isolering.
Men måste jag ha papp eller liknande innan jag skruvar dit gipsskivorna? Takstolar och isolering i ett ofärdigt badrum inför gipsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träreglar och isolering i ett blivande badrum med snedtak redo för gipsning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Takstolar och isolering i ett oavslutat badrum med synlig elinstallation och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du behöver en diffusionstät ångspärr för att inte fukt ska tränga upp i isoleringen och kondensera.
 
  • Gilla
Hillpinch
  • Laddar…
Ska måla taket med färg avsett för våtutrymmen.
 
Ska du använda ett system godkänt som tätskikt eller bara målarfärgen?
 
Hillpinch Hillpinch skrev:
Ska måla taket med färg avsett för våtutrymmen.
Du har ju väggar mot (kall?) kattvind också. Med enbart färg blir det inte tätt i hörn och skarvar skulle jag tänka. Varför vill du inte ha plast?
 
useless useless skrev:
Ska du använda ett system godkänt som tätskikt eller bara målarfärgen?
På väggarna ska jag använda Kiiltos system, men snedtak räknas som tak och ska målas.
 
P Per i Hamrånge skrev:
Du har ju väggar mot (kall?) kattvind också. Med enbart färg blir det inte tätt i hörn och skarvar skulle jag tänka. Varför vill du inte ha plast?
Dubbla tätskikt blir det väl med plast?
 
Bara måla brukar inte bli tillräckligt tätt. Kollar man t ex Beckers våtrumsfärg så ska den kombineras med godkänd väv för att räknas som tätskikt.
 
useless useless skrev:
Bara måla brukar inte bli tillräckligt tätt. Kollar man t ex Beckers våtrumsfärg så ska den kombineras med godkänd väv för att räknas som tätskikt.
Tack för input! Jag hade egentligen inte koll på det, men hade ändå tänkt att använda vävtapet då skarven snedtak/tak kommer bli "pain in the as", Men jag kommer antagligen behöva bredspackla för att få en slät yta. (sambons önskemål). Kör med Beckers våtrumsspackel, grund och täck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.