Kan verkligen inte bestämma mig för vad jag vill ha för kakel så jag skulle vilja ha lite tips och inspiration från er.
Bänkskivan jag har är en laminatskiva med mörkbrun ek från ikea (letade bild, men hittade ingen). Den är verkligen väldigt mörkt brun. Luckorna är högblanka vita. Formmässigt lutar jag just nu åt ganska små rektangulära plattor, typ 3x10 cm. Alternativt mosaik... Men jag är öppen för förslag, så inspiration emottaget tacksamt! ;-) halva väggen har jag överskåp på, så där kommer det vara kakel mellan bänkskiva och skåp. Resten av väggen kommer det bara vara en fläkt på och där kommer det vara kaklat ända upp till taket...
 
Vad hade du tänkt för tapet? Är det helt fel att tänka glasskiva?
 
Anna_Robban: Jäklar så snyggt! Har du ngn aning om pris på kaklet?
 
Jag har den här tapeten, fast inte med dom färgerna, hittade ingen bild med rätt färger. Bakrunden är helt vit och mönstret är helt svart... Glasskiva över diskbänken gillar jag inte alls faktiskt... och det där metalliska kaklet tror jag kommer kännas lite för mycket, eftersom jag totalt kommer ha typ 4 kvadratmeter kakel... Men kom jättegärna med fler förslag! :)
 
  • midbec2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Matta mörkgrå plattor eller mosaik kanske?! Ska se om jag hittar det jag tänker på... Stil i övrigt?
 
Dom här var ju snygga:
97.jpg
 
A
pokergirl skrev:
Anna_Robban: Jäklar så snyggt! Har du ngn aning om pris på kaklet?
Nej men den e nog ganska dyr. Hittade en liknande från Höganäs och den kostade från 3000:-/kvm, fast jag tycker inte den valika snygg iof.
http://produkter.cchoganas.se/
 
Tack för tipset! Har funderat på ett annat matt som går i grått, men med smalare och längre plattor... Sjukt svårt det där med kakel... Stil i övrigt är så enkelt och stilrent som möjligt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.