Hej!

Jag startade en tråd under garage där jag beskrev mitt problem men fick tyvärr inget vidare svar, så jag provar här då mina frågor egentligen mera rör byggteknik vid tillbyggnad än garaget som sådant.

http://www.byggahus.se/forum/smahus-garage-friggebod-m-m/201132-bygga-forrad-vilket-ar-bast.html


Mina stora frågor är hur jag ska gå till väga när jag ska sätta ihop dessa två konstruktioner. Bygga förrådet fristående är inga problem det finns det gott om guider för, men jag har inte hittat något alls om hur jag ska göra när jag bygger ihop två konstruktioner. Det jag behöver hjälp med är

1) Hur ska jag förbereda garagets kortsida, ta bort panel, vindskivor, sidoplåt etc...

2) Hur ska jag regla upp för takstolar etc mot garaget?

3) Alla prefab-garage verkar bestå av två delar på gavelns fasad, en underdel där man har fönster och dörrar och sen en överdel för takstolarna som verkar ligga några cm utanför underdelen. Varför är det så? På de byggbeskrivningar jag har läst för att bygga själv, där bygger man hela gaveln i ett enda stycke. Har det att göra med modultänket för prefab? Inget jag behöver bry mig om?

Bilder, textbeskrivningar för hur sammanfogningen av de båda konstruktionerna ska göras tages tacksamt emot!


Tack på förhand

Steve
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.